Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Halkla İlişkiler Kampanyaları ve Uygulamaları | REK234 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | REKLAMCILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze Anlatım, Tartışma, Takım-Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay Yöntemi, Ödev, Soru-Cevap |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Yeliz GENÇER |
Ders Veren | |
Amaç |
Halkla ilişkiler kampanyaları ve uygulamaları, kamuoyunu etkilemek ve hedef kitlelerin beğenisini kazanarak yürütülen her türlü çabaları içermektedir. Etkili bir kampanya ve uygulamasının kurumsal imaj üzerinde olumlu bir bakış açısı geliştirmesi amaçlanmaktadır. Dersin amacı bu kapsamda, başarılı iletişim yönetimi gerçekleştirerek, kurumun hedef kitle ve toplumla kuracağı bağlantıda sürecin profesyonel bir şekilde nasıl yönetilmesi gerektiğinin anlaşılmasını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Halkla İlişkiler Kampanyası, Kampanya Araştırması, Kampanya Planlaması, Kampanya Uygulaması, Kampanya Değerlendirmesi, Halkla İlişkiler Uygulamaları, Medya İlişkileri ve Duyurum Uygulamaları, Sorun Yönetimi ve Kriz Yönetimi Uygulamaları, İtibar, Kurumsal Kimlik ve İmaj Uygulamaları, Çalışan-Üye İlişkileri ve Toplumla İlişkiler Uygulamaları, Sponsorluk ve Etkinlik Yönetimi Uygulamaları, Finansal İşler Uygulamaları, Lobicilik Uygulamaları, Kamusal İşler ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulamaları |
Ders Kaynakları |
Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler (Alaeddin Asna)
Halkla İlişkiler Nedir? (Filiz Balta Peltekoğlu) Halkla İlişkiler (Nuri Tortop, M. Akif Özer) Halkla İlişkiler ve Uygulama Alanları Yeni Eğilimler (Özgür Selvi, Zülfiye Acar Şentürk) Halkla İlişkiler (Kadir Canöz, Nilüfer Canöz) Dünden Bugüne Halkla İlişkiler (Metin Işık, Mustafa Akdağ) |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Halkla İlişkiler Kampanyası | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
2 | Kampanya Araştırması | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
3 | Kampanya Planlaması | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
4 | Kampanya Uygulaması | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
5 | Kampanya Değerlendirmesi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
6 | Halkla İlişkiler Uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
7 | Medya İlişkileri ve Duyurum Uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
8 | Sorun Yönetimi ve Kriz Yönetimi Uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
9 | İtibar, Kurumsal Kimlik ve İmaj Uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
10 | Çalışan Üye İlişkileri ve Toplumla İlişkiler Uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
11 | Sponsorluk ve Etkinlik Yönetimi Uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
12 | Lobicilik Uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
13 | Finansal İlişkiler Uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
14 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Kamusal İşler Uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Halkla İlişkiler kampanyalarını araştırır ve planlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Halkla ilişkiler kampanyalarını uygular ve değerlendirir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Halkla ilişkiler uygulamalarının önemini kavrar ve süreci yönetir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Halkla ilişkiler uygulamalarını karşılaştırır ve açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Halkla ilişkiler uygulamalarını örneklendirir ve stratejileri kavrar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Halkla İlişkiler kampanyalarını araştırır ve planlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Halkla ilişkiler kampanyalarını uygular ve değerlendirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Halkla ilişkiler uygulamalarının önemini kavrar ve süreci yönetir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Halkla ilişkiler uygulamalarını karşılaştırır ve açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Halkla ilişkiler uygulamalarını örneklendirir ve stratejileri kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |