EN
  • Anasayfa
  • REK203 Reklamcılıkta Uygulama ve Teknikler (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
REK203 - Reklamcılıkta Uygulama ve Teknikler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Reklamcılıkta Uygulama ve Teknikler REK203 3 4 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
REKLAMCILIK
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün, yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Ali ARICI
Ders Veren
Amaç

Öğrencilerin reklamcılık alanındaki temel teknikleri yaratıcı ve stratejik bir şekilde uygulamayabilmeleri amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Ders kapsamında öğrencilerin kendilerine verilen brief doğrultusunda reklam sunum dosyası hazırlaması ve uygulamalar gerçekleştirmesi istenmektedir.

Ders Kaynakları Dijital Çağda Ogilvy’ye Göre Reklamcılık, Miles Young, The Kitap Satan Reklam Yaratmak, Luke Sullivan-Sam Bennett, MediaCat Elden, Müge. Reklam ve Reklamcılık. İstanbu: Say Sayınları, 2009. Jones, T., Dewing, C., Future Agenda: 2020, Optimist Yayınevi, İstanbul: 201 Avery, Jim. Kampanya Planlaması. İstanbul: Reklacılık Vakfı Yayınları, 2005.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 14 70
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS 5,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Reklamcılık teknik terimler sözlüğü ve kampanya süreci Ders Sözlü
2 Günümüzde reklam ve pazarlama Ders Sözlü
3 Hedef kitle ve tüketim kültürü Ders Sözlü
4 Stratejik araştırma Ders Sözlü
5 Strateji ve planlama Ders Sözlü
6 Medya stratejisi Ders Sözlü
7 Başarılı reklam kampanyaları ve analizi Ders Sözlü
8 Reklamda yaratıcılık ve sunum dosyası Ders Sözlü
9 Reklamda yaratıcılık ve sunum dosyası II Ders Sözlü
10 Reklam uygulamaları ve teknikleri Ders Sözlü
11 Reklam uygulamaları ve teknikleri II Ders Sözlü
12 Dijital reklam ve uygulama
13 Dijital reklam ve uygulama II
14 Uygulama değerlendirme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Reklam kavramını, stratejilerini ve tekniklerini tanımlayabilme Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Reklam stratejisinin geliştirilme sürecini açıklayabilme Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Reklamda yaratıcılık konusunu anlatabilme Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Temel reklam uygulamalarını açıklayıp uygulayabilme Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Reklam kampanyası ve sunum dosyası hazırlayabilme Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Reklam kavramını, stratejilerini ve tekniklerini tanımlayabilme - - - - - - - - - - - - -
Reklam stratejisinin geliştirilme sürecini açıklayabilme - - - - - - - - - - - - -
Reklamda yaratıcılık konusunu anlatabilme - - - - - - - - - - - - -
Temel reklam uygulamalarını açıklayıp uygulayabilme - - - - - - - - - - - - -
Reklam kampanyası ve sunum dosyası hazırlayabilme - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - -