| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kitle İletişimi ve Toplum | REK227 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | REKLAMCILIK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Örgün, yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ali ARICI |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Öğrencilerin kitle iletişimini anlamasını, iletişimden farklı yönlerini kavramasını, kitle iletişim araçlarının toplumda nasıl bir rol üstlendiğini ve toplumu nasıl etkilediğini değerlendirebilmesini sağlamaktır. |
| Ders İçeriği |
İletişim ve kitle iletişimin temel kavramları ve kitle iletişim araçlarının etkilerini açıklayan kuramlar hakkında bilgilendirme |
| Ders Kaynakları |
Gökçe, Orhan; İletişim Bilimine Giriş, İnsanlararası İlişkilerin Sosyolojik Bir Analizi, Turhan Kitapevi, Ankara, 2002.
Oskay, Ünsal, Kitle Haberleşmesi Teorilerine Giriş, Der Yayınevi, İstanbul, 2000.
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Kitle iletişim, medya ve toplum kavramlarının tanımı ve özellikleri | Ders Sözlü |
| 2 | Kitle iletişim araçlarının tarihsel gelişimi | Ders Sözlü |
| 3 | Medya etki kuramları | Ders Sözlü |
| 4 | Medya okuryazarlığı ve örnekler | Ders Sözlü |
| 5 | Reyting sistemi ve reklamlar | Ders Sözlü |
| 6 | Popüler kültür, kitle iletişim araçları ve etkileri | Ders Sözlü |
| 7 | Popüler kültür, kitle iletişim araçları ve etkileri II | Ders Sözlü |
| 8 | Algı yönetimi ve geleneksel medya | Ders Sözlü |
| 9 | Medyada kadınlar, gençler ve çocuklar | Ders Sözlü |
| 10 | Türkiye’de medya ve medya sahipliği | Ders Sözlü |
| 11 | Medya ve siyaset ilişkisi | Ders Sözlü |
| 12 | Medya kültürü ve etik | Ders Sözlü |
| 13 | Günümüzde kitle iletişim ve dijital kültür | Ders Sözlü |
| 14 | Günümüzde kitle iletişim ve dijital kültür II | Ders Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Toplumsal yaşam içinde iletişimin önemini ve birey ile kitleye yönelik etkisini açıklayabilme | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Kitle iletişim araçlarını ve tarihçelerini açıklayıp iletişim yapılarını ve temel belirleyici özelliklerini değerlendirebilme | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Medyanın toplum içindeki kültürel ve siyasal yapılanmasını açıklayabilme | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Kitle iletişim dilini temel literatür ve güncel tartışmalar çerçevesinde değerlendirebilme | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Toplumsal yaşam içinde iletişimin önemini ve birey ile kitleye yönelik etkisini açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kitle iletişim araçlarını ve tarihçelerini açıklayıp iletişim yapılarını ve temel belirleyici özelliklerini değerlendirebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Medyanın toplum içindeki kültürel ve siyasal yapılanmasını açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kitle iletişim dilini temel literatür ve güncel tartışmalar çerçevesinde değerlendirebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |