| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Animasyon | REK247 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | REKLAMCILIK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Örgün, yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ali ARICI |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Dersin temel amacı After Effects programı ile grafik öğeleri ve animasyon tasarımı yapılmasıdır. |
| Ders İçeriği |
Animasyon üretim teknikleri ve grafik alanındaki genel sanat akımlarının açıklanması, After Effects programında genel arayüz ve dönüşüm araçlarının kullanılması |
| Ders Kaynakları |
Williams, R. (2009). The Animator's Survival Kit. Faber & Faber.
Goldberg, E. (2008). Character Animation Crash Course! Silman-James Press.
Johnston, O., & Thomas, F. (1995). The Illusion of Life: Disney Animation. Disney Editions.
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Animasyon temelleri, grafikler ve güncel programlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Sözlü |
| 2 | Seçim işlemleri, rötuş ve dönüştürme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Sözlü |
| 3 | Katmanlar ve otomatikleştirme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Sözlü |
| 4 | Maskeler, kanallar, renkler ve ayarlamalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Sözlü |
| 5 | Boyama, çizim ve filtreler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Sözlü |
| 6 | Tipografik tasarım, baskı işlemleri, web tasarımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Sözlü |
| 7 | Scratch, Photoshop ve Flash 3D animasyon temelleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Sözlü |
| 8 | Scratch, Photoshop ve Flash 3D animasyon temelleri II | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Sözlü |
| 9 | 3ds Max arayüzü ve araçları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Sözlü |
| 10 | 3ds Max arayüzü ve araçları II | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Sözlü |
| 11 | Animasyon oluşturma ve deneme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Sözlü |
| 12 | Animasyon oluşturma ve deneme II | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Sözlü |
| 13 | Güncel animasyon çalışmaları ve reklamda animasyon | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Sözlü |
| 14 | Güncel animasyon çalışmaları ve reklamda animasyon II | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Çizgi Film (Animasyon) tanımını ve tekniğini bilir | Laboratuvar Çalışması | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Çizgi Film (Animasyon) süreçlerini bilir | Laboratuvar Çalışması | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| ÇizgiFilm (Animasyon) film yapım sürecini planlar | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Çizgi film karakteri tasarlar ve modeller | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Çizgi film tasarımını ve trendlerini değerlendirir | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Çizgi Film (Animasyon) tanımını ve tekniğini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Çizgi Film (Animasyon) süreçlerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| ÇizgiFilm (Animasyon) film yapım sürecini planlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Çizgi film karakteri tasarlar ve modeller | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Çizgi film tasarımını ve trendlerini değerlendirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |