Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilgisayar Programlama | MEK102 | 2 | 2 + 1 | 3,0 |
Birim Bölüm | MEKATRONİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Türkçe |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Mithat YANIKÖREN |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Eralp ŞENER |
Amaç |
Bilgisayar programlaması ile ilgili algoritma, akış diyagramları ve yapısal programlama gibi temel kavramları öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Programlama Nedir? Programlama Kavramları ve Sorun Çözme. Programlama Dilleri, Program Yazarken Kullanılan Elemanlar. (Değişkenler, Sabitler, Operatörler), Algoritmaya Giriş? Algoritma Şekilleri ve Kullanımı. Karar Yapıları, Karar Yapıları ve Algoritma Örnekleri, Döngü Yapıları ve Algoritma Örnekleri, Döngü ve Karar Yapıları Örnekleri,Programlama dilinde en çok kullanılan Fonksiyonlar. Yazılım örnekleri ve uygulama. |
Ders Kaynakları |
Algoritma: Uygulamalı Algoritma Klavuzu, 5. Baskı, Kadir Çamoğlu, KODLAB, 2011• Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, 13. Baskı, Fahri Vatansever, Seçkin Yayıncılık, 2017• Algoritma ve Programlamaya Giriş, 6. Baskı, EbubekirYaşar, Ekin Basım Yayın, 2016
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 13 | 26 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 13 | 26 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 13 | 13 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,14 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Programlama Nedir? | |
2 | Programlama Kavramları ve Sorun Çözme | |
3 | Programlama Dilleri | |
4 | Program yazılımında kullanılan elemanlar | |
5 | Algoritma Şekilleri | |
6 | Algoritma oluşturma. | |
7 | Algoritma Oluşturma | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Döngü yapıları ve algoritma örnekleri | |
10 | Programlama dilinde en çok kullanılan fonksiyonlar. | |
11 | Programlama örnekleri ve Uygulama | |
14 | Programlama Örnekleri ve Uygulamaları | |
14 | Programlama Örnekleri ve Uygulamaları | |
14 | Programlama Örnekleri ve Uygulamaları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Algoritma oluşturabilir. | |||
Programlama dili kullanabilir. | |||
Programlamanın temel ilkelerini bilir. | |||
Mesleği ile ilgili program yazabilme yetkinliği kazanır. | |||
Temel programlama dillerini tanır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Algoritma oluşturabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Programlama dili kullanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Programlamanın temel ilkelerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Mesleği ile ilgili program yazabilme yetkinliği kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Temel programlama dillerini tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |