Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Fabrika Üretim Teknikleri | MEK112 | 3 | 3 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | MEKATRONİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin temel amacı tasarlanan ürünlerin en düşük maliyetle, en iyi kalitede ve en verimli yöntemle elde edilmesini sağlayacak bilgi ve beceriyi öğrenciye kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Talaşlı, talaşsız ve robotik üretim tekniklerinin kavranması ve uygulanması |
Ders Kaynakları |
Ders notları.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 13 | 39 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 13 | 39 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 13 | 13 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,16 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Talaşsız imalat yöntemlerinin tanıtılması | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
2 | Döküm yöntemlerinin tanıtılması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Ders |
3 | Plastik şekil verme yöntemlerinin tanıtılması | Problem Çözme Beyin Fırtınası Tartışmalı Ders Ders |
4 | Toz metalürjisi hakkında bilgi verilmesi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
5 | Kaynak yöntemleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
5 | Kaynak yöntemleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
8 | Talaşlı imalat yöntemlerinin tanıtılması | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
8 | Talaşlı imalat yöntemlerinin tanıtılması | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
10 | Robotik üretim teknikleri hakkında bilgi verilmesi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
10 | Robotik üretim teknikleri hakkında bilgi verilmesi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
11 | Karanlık Fabrikalar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Endüstri 4.0 | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | İnsansız Üretim teknikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | İnsansız Üretim Teknikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Talaşlı imalat yöntemleri konusunda bilgisi olur. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Talaşsız üretim yöntemlerinin tanımı yapar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Döküm, Plastik şekil verme yöntemlerini kavrar | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Robotik üretim yöntemleri konusunda bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Talaşlı imalat yöntemleri konusunda bilgisi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Talaşsız üretim yöntemlerinin tanımı yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Döküm, Plastik şekil verme yöntemlerini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Robotik üretim yöntemleri konusunda bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |