EN
  • Anasayfa
  • MEK112 Fabrika Üretim Teknikleri (2021 - 2022 / 3. Yarıyıl)
  • EN
MEK112 - Fabrika Üretim Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Fabrika Üretim Teknikleri MEK112 3 3 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
MEKATRONİK
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze.
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Dersin temel amacı tasarlanan ürünlerin en düşük maliyetle, en iyi kalitede ve en verimli yöntemle elde edilmesini sağlayacak bilgi ve beceriyi öğrenciye kazandırmaktır.

Ders İçeriği

Talaşlı, talaşsız ve robotik üretim tekniklerinin kavranması ve uygulanması

Ders Kaynakları Ders notları.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 3 13 39
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 13 39
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 13 13
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 106
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,16
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Talaşsız imalat yöntemlerinin tanıtılması Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
2 Döküm yöntemlerinin tanıtılması Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Ders
3 Plastik şekil verme yöntemlerinin tanıtılması Problem Çözme Beyin Fırtınası Tartışmalı Ders Ders
4 Toz metalürjisi hakkında bilgi verilmesi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
5 Kaynak yöntemleri Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
5 Kaynak yöntemleri Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
8 Talaşlı imalat yöntemlerinin tanıtılması Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
8 Talaşlı imalat yöntemlerinin tanıtılması Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
10 Robotik üretim teknikleri hakkında bilgi verilmesi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
10 Robotik üretim teknikleri hakkında bilgi verilmesi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
11 Karanlık Fabrikalar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
12 Endüstri 4.0 Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
13 İnsansız Üretim teknikleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
14 İnsansız Üretim Teknikleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Talaşlı imalat yöntemleri konusunda bilgisi olur. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Talaşsız üretim yöntemlerinin tanımı yapar. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Döküm, Plastik şekil verme yöntemlerini kavrar Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Robotik üretim yöntemleri konusunda bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Talaşlı imalat yöntemleri konusunda bilgisi olur. - - - - - - - - - - - -
Talaşsız üretim yöntemlerinin tanımı yapar. - - - - - - - - - - - -
Döküm, Plastik şekil verme yöntemlerini kavrar - - - - - - - - - - - -
Robotik üretim yöntemleri konusunda bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - -