EN
  • Anasayfa
  • OPS101 Optisyenliğe Giriş (2021 - 2022 / 1. Yarıyıl)
  • EN
OPS101 - Optisyenliğe Giriş
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Optisyenliğe Giriş OPS101 1 3 + 4 6,0 Pdf
Birim Bölüm
OPTİSYENLİK
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Sinem SİPAHİOĞLU KARA
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Sinem SİPAHİOĞLU KARA
Amaç

Optisyenlik mesleğinin icrasında kullanılacak temel terimlerin teorik olarak tanımlanması.

Ders İçeriği

Optisyenlik konusunda mesleki yetkiler, sorumluluklar, kanunlar, yönetmelikler, mesleğinin tarihi ve gelişimi, mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları, gözlük camı, çerçeveleri ve tüm görme gereçleri, gözlük reçetesi ve muhteviyatı hakkında temel bilgiler.

Ders Kaynakları Kayın, N., “Oftalmik Optisyenin Meslek Kitabı”. Kitap No:4., ISBN 975-97172-9-8
Aksak, E., Küçüker, T., “Gözlükçülük” Eskişehir, 2005.
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 7 10 70
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 7 5 35
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 7 7 49
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ara Sınav 2 Ara Sınav 2 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 156
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,12
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Optisyenlik mesleği, Optisyenin görev ve sorumlulukları, Optisyenlik müesseseleri hakkında yönetmelik. Tartışmalı Ders
2 Doğu’da, Batı’da ve Türkiye’de Optisyenlik mesleğinin tarihi gelişimi. Türkiye ve Dünyada Optisyenlik mesleğinin güncel durumu. Tartışmalı Ders
3 Optisyenlik mesleğinde temel teknik terimler, tanımlar ve semboller. Tartışmalı Ders
4 Konkav lenslerin özellikleri. Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
5 Konveks lenslerin özellikleri. Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
6 Oftalmik lenslerin meridyenlerindeki diyoptirik güçleri. Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
7 Transpoze Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
8 Lenslerin tanınması ve nötralizasyon. Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
9 Prizma, prizmatik etki. Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 Kimyasal yapılarına göre lensler. Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 Fotokromik lensler, polaroid lensler Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
12 yüksek indisli lensler, asferik lensler. Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
13 Optik çerçeve ve lens seçimi. Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
14 Optik çerçevelerinde pantoskopik ve retroskopik açı. Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Optisyenlikle alakalı temel kavramları bilir
Kırma kusurları ve düzeltme yöntemleri ile ilgili bilgiye sahiptir
Reçete düzeni ve işlemleri hakkında bilgi sahibi olur.
Gözlük camları ve çerçeveleri hakkında bilgi sahibi olur.
Optisyenlikle alakalı standartlar hakkında temel bilgi sahibi olur.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Optisyenlikle alakalı temel kavramları bilir - - - - - - - - - - - - - - -
Kırma kusurları ve düzeltme yöntemleri ile ilgili bilgiye sahiptir - - - - - - - - - - - - - - -
Reçete düzeni ve işlemleri hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - - -
Gözlük camları ve çerçeveleri hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - - -
Optisyenlikle alakalı standartlar hakkında temel bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - - -