| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Temel Fizik | OPS107 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | OPTİSYENLİK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Sinem SİPAHİOĞLU KARA |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Sinem SİPAHİOĞLU KARA |
| Amaç |
Optisyenlik bölümünün uygulamalarda karşılaşacakları çeşitli olayları ve durumları anlamada, farklı görünen olaylar arasındaki ilişkileri kurmada, kavramada ve problemlere çözümlergeliştirmede ihtiyaç duyacakları temel bilimsel kavramları öğretmek, bilimsel düşünmeye alıştırmak. |
| Ders İçeriği |
Fiziksel büyüklükler, standartlar ve birimler, vektörler ve skaler büyüklükler, katı cisimlerin dengesi, dönen cisimler, kinematik parçacık dinamiği, Newton kanunları, ağırlık, kütle, iş ve enerji, enerji korunumu, çarpışma |
| Ders Kaynakları |
1) Fizik 1-2; R. A. Serway; Palme Yayıncılık 2) Temel Fizik 1, P. M. Fishbane, S. gasiorowicz, S.T. Tornton; Arkadaş Yayınları 3) Üniversite Fiziği (Çeviri); H. D. Young, R. a. Freedman; Pearson, Addison-Wesley Bueche,F.J., Jerde,D.A.,(2000), Fizik İlkeleri, Palme Yayıncılık, ANKARA
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 35 |
| Kısa Sınav 1 | 15 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
100
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 8 | 8 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 10 | 1 | 10 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 12 | 1 | 12 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 20 | 1 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Ölçme ve boyut analizi, Birimler | Ders |
| 2 | Vektörler ve vektörel analizler. | Ders |
| 3 | Bir boyutta hareket | Ders |
| 4 | Yol, hız, ivme ve hareket denklemleri | Ders |
| 5 | İki boyutta hareket | Ders |
| 6 | Eğik atış, dairesel hareket, (klasik)bağıl hareket. | Ders |
| 7 | Hareket kanunları: Newton Kanunları, kütle, kütle çekimi,ağırlık. | Ders |
| 8 | ara sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 9 | Sürtünmeli ve sürtünmesiz hareketler. | Ders |
| 10 | Dairesel hareket: Düzgün ve düzgün olmayan daireselhareket | Ders |
| 11 | İvmeli referans sistemlerinde hareket | Ders |
| 12 | İş ve Kinetik enerji: Sabit kuvvetin yaptığı iş; | Ders |
| 13 | Kinetik enerji; İş-kinetik enerjiteoremi; Güç; Yüksek hızlarda kinetik enerji | Ders |
| 14 | Potansiyel enerji ve enerji korunumu. korunumlu ve korunumsuz kuvvetler, mekanik enerjinin korunumu, iş enerjisi teoremi; Ve kütle-enerji denkliğinin göreli kütlesi, | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Temel fizik kavramlarının öğrenir. | |||
| Ölçme ve birim sistemlerini bilir. | |||
| İş, güç, enerji ve enerji dönüşümlerini kavrar. | |||
| Hayat boyu öğrenme gereksinimini anlama ve uygulama becerisi kazanır. | |||
| Temel fizik kavramlarının öğrenir. | |||
| Ölçme ve birim sistemlerini bilir. | |||
| İş, güç, enerji ve enerji dönüşümlerini kavrar. | |||
| Hayat boyu öğrenme gereksinimini anlama ve uygulama becerisi kazanır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Temel fizik kavramlarının öğrenir. | 2 | 3 | - | - | - | - | - | 5 | 3 | - | - | - | - | - | - | ;
| Ölçme ve birim sistemlerini bilir. | 2 | - | - | - | - | - | - | 4 | 4 | - | - | - | - | - | - | ;
| İş, güç, enerji ve enerji dönüşümlerini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | ;
| Hayat boyu öğrenme gereksinimini anlama ve uygulama becerisi kazanır. | 3 | - | - | - | 3 | 3 | - | 3 | 3 | - | - | - | - | - | - | ;
| Temel fizik kavramlarının öğrenir. | 2 | 3 | - | - | - | - | - | 5 | 3 | - | - | - | - | - | - | ;
| Ölçme ve birim sistemlerini bilir. | 2 | - | - | - | - | - | - | 4 | 4 | - | - | - | - | - | - | ;
| İş, güç, enerji ve enerji dönüşümlerini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | ;
| Hayat boyu öğrenme gereksinimini anlama ve uygulama becerisi kazanır. | 3 | - | - | - | 3 | 3 | - | 3 | 3 | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 1,75 | 0,75 | - | - | 0,75 | 0,75 | - | 3,25 | 2,75 | - | - | - | - | - | - |