| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Optik Ürün Tanıma | OPS207 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | OPTİSYENLİK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Sinem SİPAHİOĞLU KARA |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Sinem SİPAHİOĞLU KARA |
| Amaç |
Optisyenlikte kullanılan optik ürünler hakkında bilgi verilir. |
| Ders İçeriği |
Teknik terim ve tanımlar, Optik ürünlerin Temel Karakteristikleri, Büyütmeler ve kırma gücü, Ayırma Gücü, Alan, Aydınlık, Fokometre ve çeşitleri, Pupillametre, Oftalmik Optik ürünler; Oftalmoskop, Retinoskop |
| Ders Kaynakları |
Optik Aletler. Ekem Naci, Savaroğlu Gökhan, Eskişehir, 2005
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev (Sunum) | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 12 | 1 | 12 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 12 | 2 | 24 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 5 | 1 | 5 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 10 | 2 | 20 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 12 | 1 | 12 |
| Final | Final | 20 | 1 | 20 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Teknik terimlerin tanımı ve semboller | Ders Laboratuar |
| 2 | Fokometrenin tanımı ve çeşitleri | Ders Laboratuar |
| 2 | Fokometrenin tanımı ve çeşitleri | Ders Laboratuar |
| 4 | Oftalmik lensler ve transpoze işlemi | Ders Laboratuar |
| 4 | Oftalmik lensler ve transpoze işlemi | Ders Laboratuar |
| 6 | Merceklerin Fokometredeki görüntüleri | Ders Laboratuar |
| 7 | Merceklerin Diyoptrik güçlerinin belirlenmesi | Ders Laboratuar |
| 7 | Merceklerin Diyoptrik güçlerinin belirlenmesi | Ders Laboratuar |
| 9 | Büyüteçler, Mikroskoplar | Ders Laboratuar |
| 10 | Oftalmaskoplar | Ders Laboratuar |
| 10 | Oftalmaskoplar | Ders Laboratuar |
| 12 | Retinoskoplar, Fundus kameraları | Ders Laboratuar |
| 13 | Refraktometreler, Tonometreler | Ders Laboratuar |
| 14 | Optisyenlikte kullanılan optik ürünler | Ders Laboratuar |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Teknik terimleri tanımlar. | |||
| Fokometre tanımını yapar. | |||
| Oftalmaskopların optik yapısını bilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Teknik terimleri tanımlar. | 4 | - | 3 | - | 2 | 4 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | 3 | ;
| Fokometre tanımını yapar. | 4 | - | 3 | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | ;
| Oftalmaskopların optik yapısını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 2,67 | - | 2 | - | 0,67 | 1,33 | 1 | - | 1,67 | - | - | - | - | - | 1 |