| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İletişim ve Etik | OPS209 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | OPTİSYENLİK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Sümeyye BÜYÜKKAZAZ |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Sümeyye BÜYÜKKAZAZ |
| Amaç |
Öğrenci, iletişim sürecindeki işleyişi, iletişimin önemini ve gerekliliğini kavramaktadır. İletişimin türlerini, iletişim önündeki engelleri ve bu engelleri çözme kabiliyeti ile engelleri aşmayı öğrenir. İş yaşamı ve sosyal yaşamındaki etik davranışları kavrar. |
| Ders İçeriği |
İletişimin tanımı, önemi, temel öğeleri, iletişim kurma becerileri, iletişim engelleri, iletişim türleri, yazılı-sözlü-sözsüz iletişimin önemi ve kullanılan teknikler, etik tanım ve önemi, etik ilkeler, kurallar ve değerler |
| Ders Kaynakları |
Sorumlu ders elemanı ders sunuları, ders kitapları, yayınlar
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Ödev (Sunum) | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 10 | 20 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İletişim tanımı, önemi,özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
| 2 | Dil, Kültür ve İletişim İlişkisi | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
| 3 | İletişim Modelleri | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
| 4 | İletişim Türleri | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
| 5 | Kişilerarası İletişim | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
| 6 | Kurumiçi İletişim Tanımları, İşlevleri, Kanalları | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
| 7 | Kitle iletişim araçları ve türleri | Tartışmalı Ders Gösterim Ders |
| 8 | Ara Sınav Kurumsal iletişim, işlev ve amaçları | Tartışmalı Ders Gösterim Ders |
| 9 | Medya Okuryazarlığı | Tartışmalı Ders Gösterim Ders |
| 10 | Etik tanımı, tarihi ve temel kavramları | Tartışmalı Ders Gösterim Ders |
| 11 | Meslek Etiği Açısından Görev ve Amaçlar | Tartışmalı Ders Gösterim Ders |
| 12 | Tarihsel Evreler | Tartışmalı Ders Gösterim Ders |
| 13 | Meslekte Yasal Sorumluluklar | Tartışmalı Ders Gösterim Ders |
| 14 | Meslekteki Yönetmelik | Tartışmalı Ders Gösterim Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İletişim sürecinin gerekliliği ve işleyişi kavrar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| İletişimde etiğin önemini kavrar ve birbiriyle ilişkilendirir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Bireysel etik, meslekte etik ve görevde etik davranışlarını uygular. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Etik açıdan karar verme sürecinin uygulanmasını öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim sürecinin gerekliliği ve işleyişi kavrar. | - | - | - | - | 4 | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İletişimde etiğin önemini kavrar ve birbiriyle ilişkilendirir. | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Bireysel etik, meslekte etik ve görevde etik davranışlarını uygular. | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Etik açıdan karar verme sürecinin uygulanmasını öğrenir. | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | 4 | - | - | 0,75 | - | - | - | - | - | - | - |