| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Beden Dili | OPS220 | 4 | 2 + 0 | 2,0 |
| Birim Bölüm | OPTİSYENLİK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Sunum, Anlatım, rol yapma/drama |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Muhammed Nazif GÜMÜŞ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
İletişim bağlamında beden dilini doğru kullanmayı öğrenmek, kişisel gelişimleri ve meslek hayatlarında etkili olabilmek adına beden dilinin inceliklerini öğrenmek. |
| Ders İçeriği |
İletişim, beden dili ve etkili iletişim konularının anlatılması. |
| Ders Kaynakları |
Ders notları
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İletişim ve beden dili | Ders |
| 2 | Beden dilinin, beden dilinin önemi etkileyen faktörler | Ders |
| 3 | Beden dilinin yaşamdaki yeri ve önemi | Ders |
| 4 | İletişim metodları ve Beden Dili öğeleri | Rol Yapma / Drama |
| 5 | Yüz ifadelerinin irdelenmesi | Ders |
| 6 | Farklı beden duruşları | Rol Yapma / Drama |
| 7 | Beden diline ait kavramlar | Ders |
| 8 | Algı ve empati | Ders |
| 8 | Algı ve empati | Ders |
| 10 | Mimikler ve Jestler | Ders Rol Yapma / Drama |
| 11 | Postur | Ders Rol Yapma / Drama |
| 12 | Yüz ifadeleri ve yüz kaslar | Ders |
| 13 | Beden dilinde Kinesik ve Haptik | Ders |
| 14 | Somatizasyon bozuklukları | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Beden dilinin öneminin kavranması | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| İletişimin öğrenilmesi | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Beden dilini tamamlayan unsurların öğrenilmesi | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Postur ve hayatımıza etkisi | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Somatizasyon bozuklukları ve hastalıkların fark edilmesi | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Beden dilinin öneminin kavranması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İletişimin öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Beden dilini tamamlayan unsurların öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Postur ve hayatımıza etkisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Somatizasyon bozuklukları ve hastalıkların fark edilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |