EN
  • Anasayfa
  • PÖA5002 Anadolu MÖ. 2. Binyıl Çanak Çömleği (2023-2024 / . Yarıyıl)
  • EN
PÖA5002 - Anadolu MÖ. 2. Binyıl Çanak Çömleği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Anadolu MÖ. 2. Binyıl Çanak Çömleği PÖA5002 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
PROTOHİSTORYA VE ÖNASYA ARKEOLOJİSİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Deniz SARI
Ders Veren Doç. Dr. Deniz SARI
Amaç

M.Ö. 2. Binyıl Batı Anadolu Ülkeleri (Arzawa Ülkeleri) Çanak Çömleği ile Assur Ticaret Kolonileri Dönemi, Eski Hitit Dönemi ve Hitit İmparatorluk Dönemi Çanak Çömleğinin ortaya çıkışı, gelişimi, yayılımı ve birbirleri ile ilişkilerinin incelenmesi ve bu çanak çömleğin Anadolu'nun siyasal yapılanması ile ilişkilerinin tartışılması.

Ders İçeriği

Bu ders, M.Ö. 2. Binyıl öncesinden itibaren Anadolu'nun kültürel ve siyasal gelişimi ile çanak çömlek üretim ve kullanım geleneklerini ele almaktadır. Orta ve Geç Tunç Çağı boyunca farklı bölgelerde gelişen çanak çömlek grupları incelenerek, bunların birbirleriyle olan etkileşimi ve Anadolu'nun siyasal yapısı ile ilişkisi değerlendirilecektir. Ders kapsamında, özellikle Batı Anadolu’nun (Kuzeybatı, Güneybatı ve Frigya Kültür Bölgeleri) çanak çömlek gelenekleri ile Assur Ticaret Kolonileri Dönemi ve Hitit Dönemi çanak çömlekleri karşılaştırmalı olarak ele alınacaktır.

Ders Kaynakları Mellaart, J., 1974, “Western Anatolia, Beycesultan and Hittites”, Mansel’e Armağan I, Ankara:493-526
Mellaart, J., 1965, Beycesultan Vol. II, Londra
Kull, B., 1988, Demircihüyük. Die Ergebnisse der Ausgrabungen von 1975-1978, Mainz.
Blegen et als. 1951, Troy II: The Third; Fourth and Fifth Settlements, Princeton Blege et als. 1953, Troy III: Excavations conducted by the University of Cincinnati 1932-38, Princeton
Günnel, S., 1999, Panaztepe, Ankara
Müller-Karpe, A., 1988, Hethitische Topferei Der Oberstadt Von Hattusa Ein Beitrag zur Kenntnis spat-grossreichszeitlicher Keramik und Toperferbetriebe unter Zugrundelegung der . Vor- und Fruhgeschichte, Hitzeroth.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 20
Ödev (Sunum) 30
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Ortalama Değer - - - - - - - -