| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Güneydoğu Anadolu’da Neolitik Dönem | PÖA5021 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | PROTOHİSTORYA VE ÖNASYA ARKEOLOJİSİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze /Online |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sinem TÜRKTEKİ (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Doç. Dr. Sinem TÜRKTEKİ |
| Amaç |
Güneydoğu nadolu Neolitik Dönem Kültürlerini hakkında bilgi vermek |
| Ders İçeriği |
Güneydoğu Anadolu Akeramik Dönem yerleşmeleri hakkında ayrıntılı inceleme ve aktarım ile başlayan ders dönemin dini/ritüel yapılarını şnceleyerek devam eder. Neolitik Dönem'de bölgenin mimari ve çanak çömlek gelenekleri irdelenir. |
| Ders Kaynakları |
Haupmann H. ve Özdoğan M. (2007). İnsanlığın en eski anıtları 12.000 yıl önce Anadolu. Anadolu’da Neolitik devrim, İstanbul, 404-410.
Özdoğan, M. (2016). Arkeolojik veriler açısından bir değerlendirme. Aktüel Arkeoloji, 52, 50-59. Özbaşaran, M. ve Cutting, M. (2007). Orta Anadolu’da Neolitik Çağ, Ortaya Çıkışı ve Gelişimi, Vor 12000 Jahren in Anatolien- die altesten Monumente der Menschheit /12.000 Yıl Önce Anadolu- İnsanlığın En Eski Anıtları. İçinde (s. 457-466). Karlsruhe: Badisches Landesmuseum. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 20 |
| Ödev (Sunum) | 40 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 14 | 56 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 14 | 56 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 14 | 28 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 196 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,69 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Güneydoğu Anadolu Bölgesi coğrafi konum | Ders |
| 2 | Güneydoğu Anadolu Bölgesi Neolitik Dönem | Ders |
| 3 | Güneydoğu Anadolu Bölgesi Neolitik Dönem yerleşmeleri | Ders |
| 4 | Güneydoğu Anadolu Bölgesi Neolitik Dönem Mimari Geleneği | Ders |
| 5 | Güneydoğu Anadolu Bölgesi Neolitik Dönem Çanak-Çömlek Geleneği | Ders |
| 6 | Güneydoğu Anadolu Bölgesi Neolitik Dönem Dini/Ritüel Yapıları | Ders |
| 7 | Göbeklitepe | Ders |
| 8 | Nevali Çori | Ders |
| 9 | Ara Sınav | Ders |
| 10 | Hallan Çemi | Ders |
| 11 | Çayönü | Ders |
| 12 | Karahan Tepe | Ders |
| 13 | Sumaki | Ders |
| 14 | Mezraa Teleilat | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Güneydoğu Anadolu Neolitik Dönem Kültürlerinini öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Güneydoğu Anadolu Neolitik Dönem Dini Yapılarını öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Güneydoğu Anadolu Neolitik Dönem Çanak-Çömleğini öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Güneydoğu Anadolu Neolitik Dönem Mimari Geleneklerini Öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Güneydoğu Neolitik Dönem Dini Buluntularını Öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - |