EN
  • Anasayfa
  • PÖA5028 M.Ö. 1. Binyıl Anadolu Uygarlıkları (2021 - 2022 / . Yarıyıl)
  • EN
PÖA5028 - M.Ö. 1. Binyıl Anadolu Uygarlıkları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
M.Ö. 1. Binyıl Anadolu Uygarlıkları PÖA5028 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
PROTOHİSTORYA VE ÖNASYA ARKEOLOJİSİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Hüseyin ERPEHLİVAN
Ders Veren Doç. Dr. Hüseyin ERPEHLİVAN
Amaç

M.Ö. 1. binyılda Anadolu coğrafyası sınırları içinde tarih sahnesinde yer alan medeniyetlerin tarihsel, kültürel ve arkeolojik kalıntılarının incelenmesi ve bu bağlamda kültürler arasındaki benzerlikler, farklılıklar ve dönemsel yansımalarının gözlemlenmesi dersin temel amacıdır.

Ders İçeriği

Anadolu'da M.Ö. 1. binyıl içindeki Demir Çağı sürecindeki uygarlıklar.

Ders Kaynakları S. Alp, Hitit Çağı’nda Anadolu, İstanbul, 2001. N. Cahill (ed.), Lidyalılar ve Dünyaları, İstanbul, 2010. Kollektif, Friglerin Gizemli Uygarlığı, İstanbul, 2007. K. Köroğlu, E. Konyar (eds.), Urartu: Doğu’da Değişim, İstanbul, 2011.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ara Sınav 2 20
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 01-Giriş ve Kronolojiler Sözlü
2 02-Thraklar Sözlü
3 03-Mysler Sözlü
4 04-Hellenler Sözlü
5 05-Bithynialılar Sözlü
6 06-Paphlagonia ve Pontos Sözlü
7 07-Lykialılar Sözlü
8 08-Karialılar Sözlü
9 09-Assurlular Sözlü
10 10-Urartular Sözlü
11 11-Phrygler Sözlü
12 12-Lydialılar Sözlü
13 13-Persler Sözlü
14 14-Geç Hitit Şehir Devletleri Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
M.Ö. 1. Binyıldan itibaren Anadolu Uygarlıkları’nın kavranması Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
M.Ö. 2. Binyıl sonlarında Anadolu’nun Sosyo-Kültürel yapısına dair bilgi altyapısının oluşturulması Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
M.Ö. 1. Binyıl içindeki Anadolu’nun Sosyo-Kültürel yapısına dair bilgi altyapısının oluşturulması Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Demir Çağı Uygarlıkları’nın Anadolu’nun farklı noktalarındaki bağımsız ve etkileşimli gelişmelerin incelenmesi Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Tüm bilgi birikimi ışığında yayınların incelenmesi ve değerlendirmeler ile kıyaslamaların yapılması Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
M.Ö. 1. Binyıldan itibaren Anadolu Uygarlıkları’nın kavranması - - - - - - - -
M.Ö. 2. Binyıl sonlarında Anadolu’nun Sosyo-Kültürel yapısına dair bilgi altyapısının oluşturulması - - - - - - - -
M.Ö. 1. Binyıl içindeki Anadolu’nun Sosyo-Kültürel yapısına dair bilgi altyapısının oluşturulması - - - - - - - -
Demir Çağı Uygarlıkları’nın Anadolu’nun farklı noktalarındaki bağımsız ve etkileşimli gelişmelerin incelenmesi - - - - - - - -
Tüm bilgi birikimi ışığında yayınların incelenmesi ve değerlendirmeler ile kıyaslamaların yapılması - - - - - - - -