Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Anadolu’nun Eski Dilleri | PÖA5052 | 1 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | PROTOHİSTORYA VE ÖNASYA ARKEOLOJİSİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Haralambos NİKOLAYİDİS |
Ders Veren | |
Amaç |
1 Anadolu’nun eski dillerini öğretmek 2 Anadolu’nun yerel unsurlarını tanıtmak 3 Eski dillere paralel olarak sosyokültürel gelişmeleri tanıtmak |
Ders İçeriği |
Anadolu’nun tarih öncesi ve tarihi dönemlerine ait dilsel çeşitliliğin sistematik biçimde ele alınması, bu alanlarda yürütülen akademik çalışmaların bakımından önem arz etmektedir. Ders kapsamında ele alınacak Luwice, Hititçe, Frigçe, Lidçe gibi diller, yalnızca dilsel çözümlemeler değil, aynı zamanda bu dillerin taşıyıcısı kültürlerin anlaşılmasına ve arkeoloji ile bağlantı kurulmasına katkı sağlayacaktır. |
Ders Kaynakları |
Alp, S. (2000). Hitit Çağında Anadolu. Çiviyazılı ve hiyeroglif yazılı kaynaklar, İstanbul.
Woodard, R. D. (2008). The Ancient Languages of Asia Minor, Cambridge.
Bakker, E. J. (2010). A Companion to the Ancient Greek Language, Singapore. Kloekhorst, A. (2023). Proto-Indo-Anatolian, the “Anatolian split” and the “Anatolian trek”: a comparative linguistic perspective. In K. Kristiansen, G. Kroonen&E. Willerslev (eds.), The Indo-European puzzle revisited, 42-60, Cambridge. Kloekhorst, A. (2022). Anatolian. In T. Olander (ed.), The Indo-European Language Family, A Phylogenetic Perspective, 63-82, Cambridge. Gamkrelidze, T. V. (1970). “Anatolian Languages” and the Problem of Indo-European Migration to Asia Minor. In R. Jakobson&S. Kawamoto (eds.), Studies in General and Oriental Linguistics, 138-142, Tokyo. Adiego, I. X. (2016). Anatolian Languages and Proto-Indo-European, VELEIA, 33, 49-64. Bomhard, A. R. (2024). A Sketch of Proto-Indo-Anatolian Phonology, Florence. Norbruis, S. (2021). Indo-European Origins of Anatolian Morphology and Semantics. Innovations and Archaisms in Hittite, Luwian and Lycian, Amsterdam. Bianconi, M. (2020). The linguistic relationship between Greek and the Anatolian languages, Journal of Greek Linguistics, 20, 133-145. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Eski Anadolu Dillerine giriş | Ders |
2 | Hattice | Ders |
3 | Hititçe | Ders |
4 | Luwice | |
5 | Palaca | Ders |
6 | Hurrice | Ders |
7 | Urartıca | Ders |
8 | Hellence temel tarihi ve gelişimi | Ders |
9 | Frigçe | Ders |
10 | Lidçe | Ders |
11 | Karca | Ders |
12 | Likçe | Ders |
13 | Sidean | Ders |
14 | Genel tekrar ve önemli bilgilerin pekiştirilmesi | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Anadolu’nun dilleri hakkında bilgi sahibi olmak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Anadolu’nun yerel kültürü hakkında bilgi sahibi olmak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Arkeoloji ve dilbilim arasında bağlantı kurabilme yetkisi kazanmak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Diller arası karşılaştırma yapabilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Seçilen diller üzerine bir temel oluşturmak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Anadolu’nun dilleri hakkında bilgi sahibi olmak | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Anadolu’nun yerel kültürü hakkında bilgi sahibi olmak | - | - | 5 | 5 | - | 5 | 5 | - | ;
Arkeoloji ve dilbilim arasında bağlantı kurabilme yetkisi kazanmak | - | - | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Diller arası karşılaştırma yapabilmek | - | - | 5 | - | - | 5 | - | 5 | ;
Seçilen diller üzerine bir temel oluşturmak | - | - | 5 | 5 | 5 | - | - | - | ;
Ortalama Değer | 1 | 1 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 |