EN
  • Anasayfa
  • İST217 Teknik İngilizce I (2021 - 2022 / 3. Yarıyıl)
  • EN
İST217 - Teknik İngilizce I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Teknik İngilizce I İST217 3 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Öğrencinin gelecek hayatında hem akademik hem de teknik açıdan daha iyi iletişim kurması.

Ders İçeriği

Öğrenciye essay ve rapor yazma, okuduğunu anlama, özgeçmiş yazma, not alma, sunum yapma gibi teknikler öğretilmektedir. Özellikle akademik hayatı hedef alarak İngilizceyi aktif kullanabilme yetisi üzerinde çalışılmaktadır.

Ders Kaynakları A First Course In Technical English Students Book1 (Lynette Beardwood, Hugh templeton,) Students Book 2 (Martin WEBBER) English Gramer in Used (Raymond MURPHY)
Konuyla ilgili makaleler
Brieger, N. & Comfort, J., 2000, Technical Contacts.James K., Jordan R., Matthews A.J, 1998, Listening Comprehension & Note-taking, Collins ELT: London.Johnson, K., 1991, Communicate in Writing, Longman
Ders notları
A First Course In Technical English Students Book1 (Lynette Beardwood, Hugh templeton,) Students Book 2 (Martin WEBBER) English Gramer in Used (Raymond MURPHY)
Konuyla ilgili makaleler
Brieger, N. & Comfort, J., 2000, Technical Contacts.James K., Jordan R., Matthews A.J, 1998, Listening Comprehension & Note-taking, Collins ELT: London.Johnson, K., 1991, Communicate in Writing, Longman
Ders notları
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin tanımı, özellikleri ve değerlendirme sürecinin anlatılması Ders
2 Not tutma alıştırması, yazının hedef kitlesi, amaç ve tonunu ayrıştırma Ders
3 Not tutma stratejilerinin hazırlanması, bir nesne veya kavramı yazılı tanımlama Ders
4 Not tutma stratejileri, geri besleme, yazıda bütünlük Ders
5 Okuma: tarama, kavrama, kelime çalışmaları, bir nesne veya mekanizmayı betimleme Ders
6 Dinleme ve önemli bilgiyi ayrıştırma, yazılı yanıt, yazıda akıcılık, okuma becerilerine devam Ders
7 Akış şeması yazmak, proses tanımlamasını yazmak, kelime /terminoloji alıştırmalar Ders
8 Ara sınav Ders
9 Kelime/terminoloji alıştırmalar Ders
10 Okuma: bilgiyi tasnif etmek, kelime çalışmaları, savunma cümlesi yazmak Ders
11 Dinleme: bilgiyi tasnif etmek : essay organizasyonu: özet- konu başlıklarını yazmak Ders
12 Öğrenilen terminolojiyi kullanarak tasarlanan bir ürünü tanıtma Ders
13 Okuma kavrama / bir konunun alt başlıklarına daraltarak essay yazmak Ders
14 Dinleme & özet çıkarma, essay yazma ve değerlendirme Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler essay yazma, seminere katılma, araştırma, dinleme, not alma ve akademik okuma hakkında bilgi sahibi olurlar
Akademik bir konu üzerine kendi görüşlerini de belirten metinler yazar
Akademik bir konu üzerine sözlü tartışmalarda yer alır
Akademik bir konu üzerine sözlü sunumlar yapar
Akademik bir metinde fikirler arası ilişkiyi tespit edebilir
Görüşlerin açıkça belirtildiği ve / veya ima edildiği akademik metinleri anlar
Bu ders öğrencinin İngilizce iletişim kurmasını, akademik ve teknik konularda İngilizce konusunda daha donanımlı olmasını sağlar
Tenseleri kullanır.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenciler essay yazma, seminere katılma, araştırma, dinleme, not alma ve akademik okuma hakkında bilgi sahibi olurlar - - - - - - - - - - - - - - -
Akademik bir konu üzerine kendi görüşlerini de belirten metinler yazar - - - - - - - - - - - - - - -
Akademik bir konu üzerine sözlü tartışmalarda yer alır - - - - - - - - - - - - - - -
Akademik bir konu üzerine sözlü sunumlar yapar - - - - - - - - - - - - - - -
Akademik bir metinde fikirler arası ilişkiyi tespit edebilir - - - - - - - - - - - - - - -
Görüşlerin açıkça belirtildiği ve / veya ima edildiği akademik metinleri anlar - - - - - - - - - - - - - - -
Bu ders öğrencinin İngilizce iletişim kurmasını, akademik ve teknik konularda İngilizce konusunda daha donanımlı olmasını sağlar - - - - - - - - - - - - - - -
Tenseleri kullanır. - - - - - - - - - - - - - - -