EN
  • Anasayfa
  • İST314 Veri Madenciliğine Giriş (2023-2024 / 7. Yarıyıl)
  • EN
İST314 - Veri Madenciliğine Giriş
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Veri Madenciliğine Giriş İST314 7 2 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatım, Laboratuvar, Uygulama.
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Nur Kuban TORUN
Ders Veren Doç. Dr. Nur Kuban TORUN
Amaç

Öğrencilere veri madenciliği kavramını öğretmek, veri madenciliği teknikleri ve algoritmaları ile büyük ölçekteki verileri analiz etme ve yorumlama yeteneği kazandırmak. R programlama üzerinde veri madenciliği yöntemlerini uygulayabilmek. Gizli örüntüleri yorumlayabilmek. Dersi daha önce İST308 R İstatistiksel Programlama Dili alan öğrencilerin seçmesi uygundur.

Ders İçeriği

Veri madenciliği kavramı, uygulama alanları, veri madenciliği süreci, veri önişleme süreci, karar ağaçları, naive bayes, yapay sinir ağları, birliktelik kuralları ve kümeleme yöntemleri ve bunların uygulamalarını içerir. Uygulamalar R Programla ile öğretilir. Dersi İST308 R İstatistiksel Programlama Dili dersini almış öğrencilerin seçmesi uygundur. Uygulamalar R programlama bilgisi gerektirmektedir.

Ders Kaynakları Özkan Y. (2016), Veri Madenciliği Yöntemleri, Papatya Yayıncılık Eğitim
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 4 4
Ödev 1 Ödev 1 1 10 10
Ödev 2 Ödev 2 10 1 10
Final Final 10 1 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Veri Madenciliğine Giriş Ders
2 Veri Madenciliği Modelleri Ders Problem Çözme
3 Veri Madenciliği Süreci Ders Problem Çözme
4 Normalizasyon( Min- Maks/ Zscore) Ders Problem Çözme Laboratuar
5 R programlama ile Normalizasyon Ders Problem Çözme Laboratuar
6 Karar Ağaçları Excel İle Ders Problem Çözme Laboratuar
7 R programlama ile Karar Ağaçları Ders Problem Çözme Laboratuar
8 R programlama ile Örnek Soru Çözümleri/ Ara Sınav Ders Problem Çözme Laboratuar
9 K En Yakın Komşu Algoritması Excel İle Ders Problem Çözme Laboratuar
10 R Programlama ile KNN Ders Problem Çözme Laboratuar
11 R Programlama ile Naive Bayes Algoritması Ders Problem Çözme Laboratuar
12 R Programlama ile Yapay Sinir Ağları Algoritması Ders Problem Çözme Laboratuar
13 R Programlama ile Birliktelik Kuralları - R Programlama ile K Ortalamalar Algoritması Ders Problem Çözme Laboratuar
14 Öğrencilerin dönem sonu proje ödevi sunumları Ders Problem Çözme Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler, veri madenciliği temel kavramlarını öğreneceklerdir. Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
Öğrenciler, en az bir veri madenciliği uygulaması öğreneceklerdir. Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
Öğrenciler, veri madenciliği teknikleri ve algoritmaları ile büyük ölçekteki verileri analiz etme ve yorumlama yeteneği kazanacaklardır. Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
Öğrenciler, veri önişleme sürecini öğrenecektir. Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Öğrenciler, birliktelik kuralları, sınıflama ve kümeleme yöntemlerini öğreneceklerdir. Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenciler, veri madenciliği temel kavramlarını öğreneceklerdir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Öğrenciler, en az bir veri madenciliği uygulaması öğreneceklerdir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Öğrenciler, veri madenciliği teknikleri ve algoritmaları ile büyük ölçekteki verileri analiz etme ve yorumlama yeteneği kazanacaklardır. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Öğrenciler, veri önişleme sürecini öğrenecektir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Öğrenciler, birliktelik kuralları, sınıflama ve kümeleme yöntemlerini öğreneceklerdir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4