Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sinyal İşleme | İST442 | 7 | 2 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Orhan GÖÇÜR |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersi başarıyla bitiren öğrencilerden sayısal sinyal işleme uygulamalarında kullanılan temel matematiksel analiz ve sinyal işleme yöntemlerini, sinyallerin hem zaman hem de frekans alanında işlenmesini öğrenmiş olmaları beklenir. |
Ders İçeriği |
I. Ayrık zaman sinyalleri ve sistemleri. II. Fark denklemi gösterimi. III. Örnekleme, örnek azaltma, aradeğerleme. IV. Z-dönüşümü tekrarı. V. Doğrusal, zamanla değişmeyen sistemlerin frekans çözümlemesi. VI. Ayrık zaman sistemleri için yapılar. VI. Nicemlemenin etkileri. VII. IIR ve FIR süzgeç tasarım teknikleri. VIII. Ayrık Fourier dizisi, ayrık Fourier dönüşümü ve hızlı Fourier dönüşümü. IX. İki boyutlu sinyaller ve sistemler. |
Ders Kaynakları |
Oppenheim, A.V., ve Schafer , R.W., Discrete-Time Signal Processing, Pearson, 2010.
Ders Notları |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ayrık zaman sinyalleri ve sistemleri, Ayrık Zaman Fourier Dön. tekrarı, Z-Dönüşümü | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Örnekleme, örnek azaltma, aradeğerleme | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Sistemlerin Fark Denklemi Gösterimi ve Frekans Tepkesi | Ders |
4 | Genlik ve Açı Tepkesi, Ters Sistemler, Tüm Geçiren Sistemler | Ders |
5 | Akı Çizge Diyagramları | Ders |
6 | Nicemleme | Ders |
8 | Analog Butterworth ve Chebyshev Süzgeçleri | Ders |
9 | Sayısal Butterworth ve Chebyshev Süzgeçleri, FIR Süzgeç Tasarımı | Ders |
10 | Ayrık Zaman Fourier Serileri (tekrar), Ayrık Fourier Dönüşümü (DFT) | Ders |
11 | DFT ile Evrişim | Ders |
12 | Hızlı Fourier Dönüşümü (FFT) | Ders |
13 | 2 Boyutlu Sinyal İşleme | Ders |
13 | 2 Boyutlu Sinyal İşleme | Ders |
15 | Final | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel Sinyal işleme problemlerini tanır | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Karşılaştığı bir problemi uygun şekilde modeller. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kurduğu problemi hangi yöntemle çözebileceğini, değişik yöntemlerin birbirine göre avantaj ve dezavantajlarını bilir. | Yazılı Sınav | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Derste öğrendiği teknikleri projelerde uygular | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Güncel sinyal işleme algoritmalarını anlayabilecek bilgiye sahip olur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel Sinyal işleme problemlerini tanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Karşılaştığı bir problemi uygun şekilde modeller. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Kurduğu problemi hangi yöntemle çözebileceğini, değişik yöntemlerin birbirine göre avantaj ve dezavantajlarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Derste öğrendiği teknikleri projelerde uygular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Güncel sinyal işleme algoritmalarını anlayabilecek bilgiye sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |