Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Görüntü İşleme | BM409 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Emre DANDIL |
Ders Veren | |
Amaç |
Görüntülerin temel yapısını kavrayarak görüntüyü işleme yetisini kazandırmak ve görüntüleri işleyerek ihtiyaca yönelik uygulama geliştirmek. |
Ders İçeriği |
Görüntü işleme ile ilgili temel kavramlar. Örnekleme ve nicemleme. Sayısal görüntülerin gösterimi, çözünürlük, görüntü büyütme ve küçültme. Komşuluk, bitişiklik, bağlanabilirlik, bölgeler, sınırlar, uzaklık ölçütleri. Görüntü üzerinde gezinme. Basit görüntü işleme algoritmaları. Basit süzgeçler ve uygulamaları. Renk modelleri. Görüntü dosya formatları. |
Ders Kaynakları |
Computer Vision, L. G. Shapiro, G. C. Stockman
Computer Vision: A Modern Approach, D. A. Forsyth, J. Ponce Digital Image Processing, R. C. Gonzalez, R. E. Woods, GONZALEZ R.C., WOODS R.E., and ADDINS S.L., Digital Image Processing Using Matlab, Pearson Education Inc., New Jersey, 2004. LOW A., Introductory Computer Vision and Image Processing, McGrow-Hill, 1991, ENGLAND. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Görüntü işleme ile ilgili temel kavramlar | |
2 | Örnekleme ve nicemleme | |
3 | Sayısal görüntülerin gösterimi | |
4 | Çözünürlük, görüntü büyütme ve küçültme. | |
5 | Komşuluk, bitişiklik, bağlanabilirlik, bölgeler, sınırlar, uzaklık ölçütleri | |
6 | Görüntü üzerinde gezinme | |
7 | Basit görüntü işleme algoritmaları. | |
8 | Basit süzgeçler ve uygulamaları | |
9 | Renk modelleri. Görüntü dosya formatları | |
10 | Görüntü filtreleme | |
11 | Kenar bulma | |
12 | Korelasyon ve iki boyutlu dönüşümler | |
13 | Bölütleme | |
14 | Özellik Çıkarma ve Sınıflandırma | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Görüntü işleme ortamlarını ve araçlarını tanımak, kullanabilme yeteneği kazanmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Görüntü İşleme’nin bilgisayar mühendisliğindeki, bilgisayar bilimlerindeki önemini kavramak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Görüntü İşleme’nin temel kavramlarını, tekniklerini, matematik ve yazılım altyapısını öğrenerek uygulayabilme yeteneği kazanmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Görüntü İşleme alanında gelişen araştırma konularını takip edebilir duruma gelebilmek ve bu konuda kısa seminerler hazırlayarak sunum yapabilmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Gerçek yaşamdan alınan görüntüler üzerinde derin öğrenme yöntemleri kullanarak bölütleme, görüntü analizi, tanıma işlemlerini yapma yeteneği kazanmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Görüntü işleme ortamlarını ve araçlarını tanımak, kullanabilme yeteneği kazanmak | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 | 1 | - | - | - | - | - | ;
Görüntü İşleme’nin bilgisayar mühendisliğindeki, bilgisayar bilimlerindeki önemini kavramak | 2 | 5 | 3 | 2 | 1 | 4 | 2 | 4 | 3 | 2 | - | - | - | - | - | ;
Görüntü İşleme’nin temel kavramlarını, tekniklerini, matematik ve yazılım altyapısını öğrenerek uygulayabilme yeteneği kazanmak | 5 | 5 | 4 | 3 | 1 | 3 | 2 | 4 | 4 | 1 | - | - | - | - | - | ;
Görüntü İşleme alanında gelişen araştırma konularını takip edebilir duruma gelebilmek ve bu konuda kısa seminerler hazırlayarak sunum yapabilmek | 5 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 | 1 | - | - | - | - | - | ;
Gerçek yaşamdan alınan görüntüler üzerinde derin öğrenme yöntemleri kullanarak bölütleme, görüntü analizi, tanıma işlemlerini yapma yeteneği kazanmak | 5 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 | 1 | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | 4,4 | 4,6 | 3,2 | 2,8 | 1,6 | 3,2 | 2 | 4 | 3,8 | 1,2 | - | - | - | - | - |