Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Veri Tabanı Yönetim Sistemleri | BM210 | 7 | 3 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Emre DANDIL |
Ders Veren | |
Amaç |
Veritabanı Yönetiminin modernizasyonunu tasarlamak, yazılımlarda gerekl olan veritabanlarının etkin bir şekilde kullanılmasını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Veri tabanı sistemlerine giriş. Hiyerarşik, ağ ve ilişkisel veri modelleri. Bağıntı modeli. Bağıntı cebri. Bütünlük. Normalleştirme. SQL sorgulama. Veritabanı tasarımı. Eşzamanlı çalışma. Nesneye dayalı veritabanı. XML veritabanları. |
Ders Kaynakları |
Carlos Coronel, Steven Morris, and Peter Rob, Database Systems: Design, Implementation, and Management, Cengage Learning.
Veri Tabanı Yönetim Sitemleri I-II, Turgut ÖZSEVEN Database Systems, Garcia H.,Ullman J.,Prentice Hall,2002. Veritabanı Sistemleri, Yarımağan Ü.,Akademi Yayınları,2000 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı, Veritabanı Sistemleri | Laboratuar Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
2 | Veri Modelleri, Varlık Bağıntı Modeli | |
3 | Varlık Bağıntı Modeli Uygulamaları | Ders Problem Çözme Laboratuar Sınıf Dışı Çalışma |
4 | İlişkisel Veri Modeli | |
5 | Genişletilmiş Varlık Bağıntı Modeli, İlişkisel Cebir | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Laboratuar |
6 | Yapısal Sorgulama Dili (SQL), Temel SQL(DML) | |
7 | Yapısal SQL Komutları (DDL) | |
8 | T-SQL | |
8 | T-SQL | |
8 | T-SQL | |
11 | Normalizasyon, Başarım İyileştirme | |
12 | Veritabanı Güvenliği, Diğer Veritabanı Modelleri | |
13 | Saklı Yordamlar | |
14 | Fonksiyonlar, Tetikleyiciler, İmleçler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
SQL ile sorgulama yapabilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Farklı veritabanı yönetim sistemlerini tanır | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Veritabanı tasarımını, yönetimini yapabilir ve veritabanını iyileştirebilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Varlık-ilişki modeli oluşturabilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Veritabanı yönetim sistemlerini tanır ve ilişkisel veritabanı modellini kavrar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
SQL ile sorgulama yapabilir | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | - | - | - | - | - | ;
Farklı veritabanı yönetim sistemlerini tanır | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | - | - | - | - | - | ;
Veritabanı tasarımını, yönetimini yapabilir ve veritabanını iyileştirebilir | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | - | - | - | - | - | ;
Varlık-ilişki modeli oluşturabilir | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | - | - | - | - | - | ;
Veritabanı yönetim sistemlerini tanır ve ilişkisel veritabanı modellini kavrar | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | - | - | - | - | - |