| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Din Eğitimi Biliminin Teorik Temelleri | FDB5030 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ |
| Amaç |
Bu dersin amacı, Din Eğitimi Biliminin temel konularının bilimsel araştırmalara temel oluşturacak şekilde öğrenilmesini sağlamaktır |
| Ders İçeriği |
Bu ders; din eğitimi biliminin temel kavramlarını, amacını, alanını, kullandığı yöntem ve ilkeleri, dayandığı felsefi, tarihi, sosyal ve psikolojik temelleri, bu alanındaki gelişmeleri ve alana farklı yaklaşımları içerir. |
| Ders Kaynakları |
Suat CEBECİ, Din Eğitimi Bilimi ve Türkiyede Din Eğitimi, Akçağ Yayınevi, Ankara, 2005
Beyza BİLGİN, Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, Gün Yayıncılık, 2001 Cemal TOSUN, Din Eğitimi Bilimine Giriş, Pegem-A yayıncılık, Ankara, 2001 Beyza BİLGİN-M. Selçuk, Din Öğretimi Özel Öğretim Yöntemleri, Ankara, 1991 Abdurrahman DODURGALI, Din Eğitimi ve Öğretiminde İlkeler ve Yöntemler, MÜİF, 1999 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev (Sunum) | 10 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 14 | 1 | 14 |
| Final | Final | 38 | 1 | 38 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Din eğitimi biliminin amacı, önemi, görevleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 2 | Din eğitiminde metot ve ilkeler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 3 | Din eğitiminin sosyal temelleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 4 | Din eğitiminin psikolojik temelleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 5 | Din eğitiminin kültürel temelleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 6 | Din eğitiminin tarihi temelleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 7 | Din eğitiminin felsefi temelleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 8 | ARASINAV | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 9 | Din eğitimi biliminde farklı yaklaşımlar | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 10 | Din eğitiminde çocuk merkezli yaklaşım | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 11 | Din eğitiminde gelenekçi yaklaşım | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 12 | Din eğitiminde nakil merkezli yaklaşım | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 13 | Din eğitiminde yeni gelişmeler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 14 | Türkiye'de din eğitimi bilimi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Din Eğitimi Biliminin temel kavramlarını, amaçlarını ve görevlerini açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Din Eğitimi Biliminin yöntem ve ilkelerini bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Din Eğitimi Biliminin dayandığı sosyal ve psikolojik temelleri açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Din Eğitimi Biliminin dayandığı tarihi ve felsefi temelleri açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Din Eğitimi Biliminde farklı yaklaşımları tahlil eder | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Din Eğitimi Biliminin temel kavramlarını, amaçlarını ve görevlerini açıklar | 5 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Din Eğitimi Biliminin yöntem ve ilkelerini bilir | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Din Eğitimi Biliminin dayandığı sosyal ve psikolojik temelleri açıklar | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Din Eğitimi Biliminin dayandığı tarihi ve felsefi temelleri açıklar | 5 | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Din Eğitimi Biliminde farklı yaklaşımları tahlil eder | 5 | - | - | - | - | 5 | - | - | - | 5 | - | - | ;
| Ortalama Değer | 5 | 1 | - | 1 | - | 1 | - | - | - | 1 | - | - |