| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Cumhuriyet Dönemi Din Eğitimi | FDB5035 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ |
| Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilere Cumhuriyet tarihindeki din eğitimi gelişmeleri hakkında bilgi vermektir. |
| Ders İçeriği |
Son Osmanlı dönemi medreseleri, medreselerin kapatılması. Tevhid-i Tedrisat Kanunu. Cumhuriyet Tarihi boyunca örgün ve yaygın din eğitimi ve kurumları |
| Ders Kaynakları |
Halis Ayhan, Türkiye’de Din Eğitimi, Dem Yay., İstanbul 2014
İlknur Polat Haydaroğlu, Osmanlı İmparatorluğu’nda Yabancı Okullar . İbrahim Turan, Avrupa Birliği Sürecinde Türkiye’de Din Eğitimi Politikaları, İz Yay., İstanbul 2013 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev (Sunum) | 10 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
| Final | Final | 34 | 1 | 34 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 194 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,61 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Cumhuriyet Öncesi Din Eğitimine Genel Bakış: Medreseler ve Gerileme Nedenleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 2 | Cumhuriyet Öncesi Dönemde Yabancı Okullar Meselesi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 3 | 1920-1924 dönemi din eğitimi ve öğretimi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 4 | Cumhuriyetin İlk Yıllarında Din Eğitimi Tartışmaları: Tevhid-i Tedrisat Kanunu | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 5 | 1924-1933 dönemi din eğitimi ve öğretimi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 6 | Din Eğitiminin Yeniden Başlaması ve Örgün Eğitim Kurumlarında Din Eğitimi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 7 | 1950-1980 Arası dönemde din eğitimi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 8 | ARASINAV | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 9 | 1980 -1998 Arası Dönemde Örgün Din Eğitimi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 10 | 1998 Sonrası dönemde örgün din eğitimi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 11 | Yüksek din öğretimi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 12 | Yaygın Din Eğitimi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 13 | Türkiye’de Din Eğitimi Tartışmaları: Hukuki Tartışmalar | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 14 | Diyanet İşleri Başkanlığı Üzerine Yaşanan Tartışmalar | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Osmanlı imparatorluğunun son döneminde eğitim öğretim hakkında bilgi sahibi olmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Medreselerin gerileme ve kapatılma nedenlerini ana hatlarıyla kavramak | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Cumhuriyetin kuruluş yıllarında eğitim-öğretim hakkında bilgi sahibi olmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Tevhid-i tedrisat kanunu ve eğitimdeki değişmeleri kavramak | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Din eğitimi ve öğretimi konusunda yaşanan gelişmeleri tarihsel boyutuyla anlamak | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Osmanlı imparatorluğunun son döneminde eğitim öğretim hakkında bilgi sahibi olmak | 5 | 5 | 5 | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | ;
| Medreselerin gerileme ve kapatılma nedenlerini ana hatlarıyla kavramak | 5 | 5 | 5 | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | ;
| Cumhuriyetin kuruluş yıllarında eğitim-öğretim hakkında bilgi sahibi olmak | 5 | 5 | 5 | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | ;
| Tevhid-i tedrisat kanunu ve eğitimdeki değişmeleri kavramak | 5 | 5 | 5 | - | 5 | - | 5 | - | - | - | - | - | ;
| Din eğitimi ve öğretimi konusunda yaşanan gelişmeleri tarihsel boyutuyla anlamak | 5 | 5 | 5 | - | 5 | - | 5 | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | - | 2 | - | 5 | - | - | - | - | - |