| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kitabı Mukaddes Tetkikleri | FDB5037 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mustafa BAŞ (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Yahudi ve Hıristiyan Kutsal Metinlerinin temel özelliklerinin analizi, verdiği konuların tahlili, din mensupları açısından önemi ve İslam Kültürüne olan etkilerinin tespiti |
| Ders İçeriği |
Kutsal Metinlerin İçeriği, yorumlanması ve karşılaştırılması |
| Ders Kaynakları |
Kitab-ı Mukaddes
Kur'an Deuterokanonik (Apokrif) Kitaplar B. Spinoza - Politik inceleme (Tractatus Politicus) Kutsal Kitap, Tefsirleri ve Makaleler |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 4 | 16 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 4 | 2 | 8 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 4 | 2 | 8 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 8 | 1 | 8 |
| Final | Final | 8 | 1 | 8 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 98 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,84 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Yahudilikte Kutsal Metinler | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Tevrat: Oluşumu | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Talmut Kabbala ve Zohar | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Hıristiyanlıkta Kutsal Metinler | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Yeni Ahit Metinleri-İnciller | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Yeni Ahit Metinleri-Mektuplar | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Yeni Ahit Metinleri-Vahiyler | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Hıristiyanlıkta Apokrif Metinler : Barnaba İncili | Ders Tartışmalı Ders |
| 9 | Yahudilikte Apokrif Metinler | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Kur'an | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Kur'an Tevrat Ve İncillerdeki İnanç | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Kur'an, Tevrat Ve İncillerde İbadet ve Ahlak İle İlgili Ortak Konular | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | Tevrat Ve İncillerin İslam Kültürüne etkileri | Ders Tartışmalı Ders |
| 14 | Tevrat Ve İncillere Yapılan Eleştiriler | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Felsefe ve Din Bilimleri alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme, analiz ve sentez yapma becerisi. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Degişim, gelişim ve yeniliklere açık olma ve yeni fikir üretebilme becerisi. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Disiplinler arası işbirliği içinde çalışabilme becerisi | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Alanındaki problemleri tanıyabilme, sınıflandırma, modelleme, çözümleme yetkinligi. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Alanında teorik ve uygulamalı araştırma yapabilecek metodolojik bilgi ve beceri edinme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Felsefe ve Din Bilimleri alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme, analiz ve sentez yapma becerisi. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Degişim, gelişim ve yeniliklere açık olma ve yeni fikir üretebilme becerisi. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Disiplinler arası işbirliği içinde çalışabilme becerisi | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Alanındaki problemleri tanıyabilme, sınıflandırma, modelleme, çözümleme yetkinligi. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Alanında teorik ve uygulamalı araştırma yapabilecek metodolojik bilgi ve beceri edinme | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |