EN
  • Anasayfa
  • DAY5044 Göç ve Göç Sorunları (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
DAY5044 - Göç ve Göç Sorunları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Göç ve Göç Sorunları DAY5044 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
ACİL DURUM VE AFET YÖNETİMİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze.
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Tuba SÜTLÜOĞLU
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı; ekonomik zorluklar, savaşlar ve çatışmalar, terör, politik koşullar vb. nedenlerle küresel ölçekteki nüfus hareketliliğin giderek arttığı dünyada, göçün yarattığı çok boyutlu sorunları anlamaya çalışmaktır.

Ders İçeriği

Göç Olgusuna İlişkin Temel Kavramlar Göç Kuramları Göç ve Uyum Politikaları Türkiye'de Göç, Göçmen ve Sığınmacılar Farklı Dezavantajlı Gruplar Özelinde Göç Sorunları

Ders Kaynakları Göçmen ve Sığınmacılarla Sosyal Hizmet (Ed. Filiz Göktuna Yaylacı). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları. (E-ISBN: 978-975-06-2772-9)
Göç Sosyolojisi (Ed. Fuat Güllüpınar). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları. (E-ISBN: 978-975-06-4118-3)
Kaçar Tunç, G. (2020). REFAKATSİZ SIĞINMACI ÇOCUKLARIN AVRUPA’YA YÖNELİK GÖÇ DENEYİMLERİ: ELEŞTİREL BİR LİTERATÜR DEĞERLENDİRMESİ. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 20(46), 83-104. https://doi.org/10.21560/spcd.v20i54504.537017
Tunga Y., Engin G., ve Çağıltay, K. (2020). Türkiye’deki Suriyeli Çocukların Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar Üzerine Bir Alanyazın Taraması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 317-333. DOI: 10.17679/inuefd.535845
Lordoğlu, K., & Aslan, M. (2018). Görünmeyen Göçmen Çocukların İşçiliği: Türkiye’deki Suriye’li Çocuklar. Çalışma ve Toplum, 2(57), 715-732.
Goktuna-Yaylaci, F., Carpar, M. C. (2019). Zorunlu göçün görün(e)meyen aktörleri: Temsil ve toplumsal cinsiyet bağlamında sığınmacı erkekler. Journal of Economy Culture and Society, 60, 61–85. https://doi.org/10.26650/JECS2019-0007
Atila Demir, S. (2018). Sakarya’daki Yaşlı Suriyelilerin Göç Deneyimleri ve Sorunları. Göç Dergisi, 5(2), 205-218. https://doi.org/10.33182/gd.v5i2.605
Mert Elmas, Ş., & Paksoy, A. F. (2020). Türk Basınında Suriyeli Sığınmacı Kadınların Temsili. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi(35), 184-210. https://doi.org/10.17829/turcom.733985
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 14 42
Ödev 1 Ödev 1 5 1 5
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 10 1 10
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 151
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,92
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Göç Olgusuna İlişkin Temel Kavramlar Ders Tartışmalı Ders
2 Göç Kuramları: Göçün Başlangıcını Açıklayan Kuramlar Ders Tartışmalı Ders
3 Göç Kuramları: Göçün Sürekliliğini Açıklayan Kuramlar Ders Tartışmalı Ders
4 Göç ve Uyum Politikaları Ders Tartışmalı Ders
5 Türkiye'de Göç, Göçmen ve Sığınmacılar Ders Tartışmalı Ders
6 Göçmenler ve Çalışma Hayatı-Uluslararası İşgücü Göçünün Nedenleri Ders Tartışmalı Ders
7 Göçmenler ve Çalışma Hayatı-Uluslararası İşgücü Göçünün Sonuçları Ders Tartışmalı Ders
8 Tekrar Tartışmalı Ders
9 Göçmenler ve Çalışma Hayatı-Uluslararası ve Ulusal Yasal Düzenlemeler Ders Tartışmalı Ders
10 Toplumsal Cinsiyet Temelinde Göçmenlik Ders Tartışmalı Ders
11 Çocuk Göçmen ve Sığınmacılar Ders Tartışmalı Ders
12 Yaşlılık ve Göç Ders Tartışmalı Ders
13 Ödev Sunumları Tartışmalı Ders
8 Tekrar Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Göç olgusuna ilişkin temel kavram ve kuramları açıklar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Göç ve uyum politikalarını açıklar. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Türkiye’nin iç göç sürecini sosyolojik açıdan değerlendirir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Göçmenlerin çalışma hayatında karşılaştıkları sorunları, ulusal ve uluslararası düzeydeki yasal düzenlemeler ışığında değerlendirir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Göç sorunlarını farklı toplumsal kesimler açısından değerlendirebilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Göç olgusuna ilişkin temel kavram ve kuramları açıklar. - - - - - - - - - - - - - - - -
Göç ve uyum politikalarını açıklar. - - - - - - - - - - - - - - - -
Türkiye’nin iç göç sürecini sosyolojik açıdan değerlendirir. - - - - - - - - - - - - - - - -
Göçmenlerin çalışma hayatında karşılaştıkları sorunları, ulusal ve uluslararası düzeydeki yasal düzenlemeler ışığında değerlendirir. - - - - - - - - - - - - - - - -
Göç sorunlarını farklı toplumsal kesimler açısından değerlendirebilir. - - - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - - - - -