Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Göç ve Göç Sorunları | DAY5044 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ACİL DURUM VE AFET YÖNETİMİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Tuba SÜTLÜOĞLU |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı; ekonomik zorluklar, savaşlar ve çatışmalar, terör, politik koşullar vb. nedenlerle küresel ölçekteki nüfus hareketliliğin giderek arttığı dünyada, göçün yarattığı çok boyutlu sorunları anlamaya çalışmaktır. |
Ders İçeriği |
Göç Olgusuna İlişkin Temel Kavramlar Göç Kuramları Göç ve Uyum Politikaları Türkiye'de Göç, Göçmen ve Sığınmacılar Farklı Dezavantajlı Gruplar Özelinde Göç Sorunları |
Ders Kaynakları |
Göçmen ve Sığınmacılarla Sosyal Hizmet (Ed. Filiz Göktuna Yaylacı). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları. (E-ISBN: 978-975-06-2772-9)
Göç Sosyolojisi (Ed. Fuat Güllüpınar). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları. (E-ISBN: 978-975-06-4118-3) Kaçar Tunç, G. (2020). REFAKATSİZ SIĞINMACI ÇOCUKLARIN AVRUPA’YA YÖNELİK GÖÇ DENEYİMLERİ: ELEŞTİREL BİR LİTERATÜR DEĞERLENDİRMESİ. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 20(46), 83-104. https://doi.org/10.21560/spcd.v20i54504.537017 Tunga Y., Engin G., ve Çağıltay, K. (2020). Türkiye’deki Suriyeli Çocukların Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar Üzerine Bir Alanyazın Taraması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 317-333. DOI: 10.17679/inuefd.535845 Lordoğlu, K., & Aslan, M. (2018). Görünmeyen Göçmen Çocukların İşçiliği: Türkiye’deki Suriye’li Çocuklar. Çalışma ve Toplum, 2(57), 715-732. Goktuna-Yaylaci, F., Carpar, M. C. (2019). Zorunlu göçün görün(e)meyen aktörleri: Temsil ve toplumsal cinsiyet bağlamında sığınmacı erkekler. Journal of Economy Culture and Society, 60, 61–85. https://doi.org/10.26650/JECS2019-0007 Atila Demir, S. (2018). Sakarya’daki Yaşlı Suriyelilerin Göç Deneyimleri ve Sorunları. Göç Dergisi, 5(2), 205-218. https://doi.org/10.33182/gd.v5i2.605 Mert Elmas, Ş., & Paksoy, A. F. (2020). Türk Basınında Suriyeli Sığınmacı Kadınların Temsili. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi(35), 184-210. https://doi.org/10.17829/turcom.733985 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 151 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,92 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Göç Olgusuna İlişkin Temel Kavramlar | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Göç Kuramları: Göçün Başlangıcını Açıklayan Kuramlar | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Göç Kuramları: Göçün Sürekliliğini Açıklayan Kuramlar | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Göç ve Uyum Politikaları | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Türkiye'de Göç, Göçmen ve Sığınmacılar | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Göçmenler ve Çalışma Hayatı-Uluslararası İşgücü Göçünün Nedenleri | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Göçmenler ve Çalışma Hayatı-Uluslararası İşgücü Göçünün Sonuçları | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Tekrar | Tartışmalı Ders |
9 | Göçmenler ve Çalışma Hayatı-Uluslararası ve Ulusal Yasal Düzenlemeler | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Toplumsal Cinsiyet Temelinde Göçmenlik | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Çocuk Göçmen ve Sığınmacılar | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Yaşlılık ve Göç | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Ödev Sunumları | Tartışmalı Ders |
8 | Tekrar | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Göç olgusuna ilişkin temel kavram ve kuramları açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Göç ve uyum politikalarını açıklar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türkiye’nin iç göç sürecini sosyolojik açıdan değerlendirir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Göçmenlerin çalışma hayatında karşılaştıkları sorunları, ulusal ve uluslararası düzeydeki yasal düzenlemeler ışığında değerlendirir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Göç sorunlarını farklı toplumsal kesimler açısından değerlendirebilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Göç olgusuna ilişkin temel kavram ve kuramları açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Göç ve uyum politikalarını açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Türkiye’nin iç göç sürecini sosyolojik açıdan değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Göçmenlerin çalışma hayatında karşılaştıkları sorunları, ulusal ve uluslararası düzeydeki yasal düzenlemeler ışığında değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Göç sorunlarını farklı toplumsal kesimler açısından değerlendirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |