| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yeterlik Sözlü | SCT8200 | 1 | 0 + 0 | 15,0 |
| Birim Bölüm | SERAMİK - SY |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Leyla KUBAT (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Sanatta yeterlik aşamasındaki adayların seramik alanındaki teorik bilgilerini, uygulama pratiğini ve araştırma süreçlerini sözlü olarak savunma yetkinliğini belgelendirmektir. Adayların tez/proje bağlamında problem belirleme, metodoloji savunma, bulguları yorumlama ve katkılarını açıkladıkları profesyonel sunum ve sözlü sınav becerilerini geliştirmeleri amaçlanır. |
| Ders İçeriği |
Aday sunumları; araştırma sorusu ve kavramsal çerçeve; uygulama süreci ve teknik açıklamalar; materyal, yöntem ve protokol detayları; bulguların eleştirel yorumu; disipliner ve disiplinlerarası katkılar; etik, güvenlik ve üretim sürdürülebilirliği değerlendirmesi; jüri soruları ve geri bildirim oturumları. Her aday sunumu öncesi yazılı özet ve bibliyografya teslim eder. |
| Ders Kaynakları |
Yeterlilik sözlü sınavı, öğrencilerin alanına hakimiyetlerini ve alanı ile ilgili teknik bilgilerini ölçeceği için lisans ve lisansüstü derslerde kullandığı tüm kaynaklar bu ders için geçerlidir.
İlgili Doktora Anabilim Dalının Ders Kaynakları Kırbaş, D. Ekim Çevik, F. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Etiği. Ankara: Güneş Kitabevi Yayınları. Kırbaş, D. Ekim Çevik, F. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Etiği. Ankara: Güneş Kitabevi Yayınları. Kırbaş, D. Ekim Çevik, F. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Etiği. Ankara: Güneş Kitabevi Yayınları. İlgili Doktora Anabilim Dalının Ders Kaynakları |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 0,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Yeterlilik sınavı için öğrencinin bağımsız çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 1 | Yeterlilik sınavı için öğrencinin bağımsız çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 1 | Yeterlilik sınavı için öğrencinin bağımsız çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 1 | Yeterlilik sınavı için öğrencinin bağımsız çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 1 | Yeterlilik sınavı için öğrencinin bağımsız çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 1 | Yeterlilik sınavı için öğrencinin bağımsız çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 1 | Yeterlilik sınavı için öğrencinin bağımsız çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 1 | Yeterlilik sınavı için öğrencinin bağımsız çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 1 | Yeterlilik sınavı için öğrencinin bağımsız çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 1 | Yeterlilik sınavı için öğrencinin bağımsız çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 1 | Yeterlilik sınavı için öğrencinin bağımsız çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 1 | Yeterlilik sınavı için öğrencinin bağımsız çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 1 | Yeterlilik sınavı için öğrencinin bağımsız çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 1 | Yeterlilik sınavı için öğrencinin bağımsız çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur | |||
| Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir. | |||
| Alanına yeni fikirlerle inovatif katkı sağlayacak güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir | |||
| Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır | |||
| Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini bilimsel bir şekilde ifade etmek ve savunmak için etkili bir iletişim kurar |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | ;
| Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ;
| Alanına yeni fikirlerle inovatif katkı sağlayacak güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ;
| Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini bilimsel bir şekilde ifade etmek ve savunmak için etkili bir iletişim kurar | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 4,6 | 4,8 | 4,8 | 4,8 | 4,8 | 4,6 | 4,4 | 4,8 | 4,6 | 4,8 | 4,8 | 4,8 | 4,6 | 4,8 | 4,8 |