| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Seminer | SCT6900 | 1 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | SERAMİK - SY |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Leyla KUBAT (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | Prof. Elif AĞATEKİN |
| Amaç |
Lisansüstü düzeyde (yüksek lisans ve sanatta yeterlik) adayların seramik alanındaki araştırma ve yaratıcı uygulama süreçlerini disiplinlerarası bir çerçevede ilerletme, kritik tartışma ve akademik/küratoryel sunuma dönüştürme yetkinliği kazanmalarını sağlamaktır. Ders, yüksek lisans öğrencilerine araştırma tasarımı ve uygulama pratiğinde derinleşme; sanatta yeterlik adaylarına ise uygulama odaklı projelerini profesyonel, yayınlanabilir ve sergilenebilir çıktılara dönüştürme becerisi kazandırır. |
| Ders İçeriği |
Ortak oturumlar: araştırma sorusu ve kuramsal çerçeve sunumu; literatür ve kaynak yönetimi; uygulama protokollerinin teknik dökümantasyonu; malzeme ve süreç tartışmaları; görsel-analitik dokümantasyon teknikleri; sergileme ve yayın stratejileri. Yüksek lisans için uygulamalı proje ve yazılı rapor; sanatta yeterlik için ölçeklendirme, pilot üretim, küratoryel metin ve jüri savunması gereklilikleri. Her öğrenci ara ve final sunumu ile yazılı teslimler yapar. |
| Ders Kaynakları |
Tübitak Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu Yönetmeliği. (2010).
American Psychological Association. (2010). Amerikan Psikoloji Derneği Yayın Kılavuzu (6. baskı). Washington, DC: American Psychological Association. Öğrencilerin seçtikleri seminer konulara göre değişmektedir. Murray, N,2015, Tez Nasıl Yazılır, Anı yay. Ankara Güngördü,E, 2002, Coğrafyada istatistik metodları, Nobel yay. Ankara Öztürk, M, 2014, Coğrafya Eğitiminde Araştırma, Nobel Yay, Ankara Tuncel, H,2001, Coğrafya Çalışmalarında Konu Seçimi, Fırat Ünv. Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 11, sayı.1, Elazığ Geray, H, 2011, Toplumsal araştırmalarda nicel ve nitel yöntemlere giriş, genesis yay Ankara Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu Creswell, J.W. (2009). Research design: Quantitative, qualitative, and mixed methods approaches. 3rd ed. Thousand Oaks, CA: Sage. Hernon, P. ve Schwartz, C. (2007). What is a problem statement? (Editoryal). Library & Information Science Research, 29, 307–309. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 0,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Akademik eğilimler doğrultusunda konu belirleme | Tartışmalı Ders |
| 1 | Akademik eğilimler doğrultusunda konu belirleme | Tartışmalı Ders |
| 3 | Araştırma probleminin keşfi ve daraltılması | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Araştırma probleminin keşfi ve daraltılması | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Belirlenen konuya ilişkin kaynak taraması ve literatür incelemesi | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Belirlenen konuya ilişkin kaynak taraması ve literatür incelemesi | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Belirlenen konuya ilişkin kaynak taraması ve literatür incelemesi | Ders Tartışmalı Ders |
| 9 | Araştırma yöntemleri ve veri toplama yollarının değerlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders |
| 9 | Araştırma yöntemleri ve veri toplama yollarının değerlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders |
| 9 | Araştırma yöntemleri ve veri toplama yollarının değerlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Seminer çalışmasının planlanması ve taslağının hazırlanması | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Seminer çalışmasının planlanması ve taslağının hazırlanması | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Seminer çalışmasının planlanması ve taslağının hazırlanması | Ders Tartışmalı Ders |
| 14 | Etkili akademik sunum teknikleri | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kendi ilgi alanına uygun bir seminer konusu belirler ve gerekçelendirir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Belirlenen konuya ilişkin bilimsel kaynakları tarar, analiz eder ve sentezler. | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Araştırma sürecinde uygun yöntem ve teknikleri uygular. | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Elde ettiği bilgileri akademik bir rapor ve sunuma dönüştürür. | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Seminer sunumunu bilimsel etik kurallar çerçevesinde etkili bir biçimde gerçekleştirir. | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kendi ilgi alanına uygun bir seminer konusu belirler ve gerekçelendirir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | ;
| Belirlenen konuya ilişkin bilimsel kaynakları tarar, analiz eder ve sentezler. | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | ;
| Araştırma sürecinde uygun yöntem ve teknikleri uygular. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | ;
| Elde ettiği bilgileri akademik bir rapor ve sunuma dönüştürür. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | ;
| Seminer sunumunu bilimsel etik kurallar çerçevesinde etkili bir biçimde gerçekleştirir. | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 4,8 | 4,4 | 4,4 | 4,4 | 4,2 | 4,8 | 4,6 | 4,6 | 4,2 | 4,6 | 4,2 | 4,4 | 4,8 | 4,4 | 4,2 |