| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Seramik ve Karışık Malzeme I | SCT6013 | 1 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | SERAMİK - SY |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Mine POYRAZ (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | Doç. Mine POYRAZ |
| Amaç |
Sanatsal üretim süreci içinde seramiği bir malzeme olarak el alarak seramik ve farklı malzeme birlikteliği ile bağımsız bir alan yaratmak amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Seramik ya da kil malzemelerle birlikte, farklı malzeme çeşitlerini kullanarak yaratıcı düşünme ve sanatsal ifade gücünü geliştirmek. |
| Ders Kaynakları |
Arzu Emel ALTINKILIÇ. Gazi Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Bileşik Sanatlar Anasanat Dalı, Ankara/ Türkiye, ORCID: 0000-0003-4665-3640
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 25 |
| Ödev 1 | 25 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
40
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
60
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 5 | 14 | 70 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 199 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,80 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Malzemelerin farklı tema ile birlikte nasıl kullanılabileceğini kavratmaya yönelik deneysel çalışmalar | Sözlü |
| 2 | Seramik malzeme ile birlikte kullanılabilecek malzeme çeşitlerinin tanıtılması | Sözlü |
| 2 | Seramik malzeme ile birlikte kullanılabilecek malzeme çeşitlerinin tanıtılması | Sözlü |
| 4 | Seramik bünyede Farklı malzeme çeşitlerinin tanıtılması ve tasarımın, malzemeyle birlikte düşünülerek üretilmesi. | Sözlü |
| 4 | Seramik bünyede Farklı malzeme çeşitlerinin tanıtılması ve tasarımın, malzemeyle birlikte düşünülerek üretilmesi. | Sözlü |
| 6 | Seramik malzemelerle ifade gücünün geliştirilmesi. | Sözlü |
| 7 | VİZE | Sözlü |
| 8 | Araştırma,tasarım,çizim ve uygulama süreciyle özgün,sanatsal objenin ortaya çıkartılması. | Sözlü |
| 8 | Araştırma,tasarım,çizim ve uygulama süreciyle özgün,sanatsal objenin ortaya çıkartılması. | Sözlü |
| 10 | Uygulanan seramik ürünlerin kendine has özelliklerine göre sırlama tekniklerinin anlatılması | Sözlü |
| 10 | Uygulanan seramik ürünlerin kendine has özelliklerine göre sırlama tekniklerinin anlatılması | Sözlü |
| 12 | Fırınlamada çıkabilecek sorunlar ve alınabilecek önlemler ve çözümlerin tartışılması | Sözlü |
| 12 | Fırınlamada çıkabilecek sorunlar ve alınabilecek önlemler ve çözümlerin tartışılması | Sözlü |
| 14 | FİNAL | Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Seramikle birlikte kullanılabilecek malzeme ve materyalleri tanır ve malzemeyle düşünmeyi öğrenir. | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
| Disiplinler arası yaratıcı sanatsal ifade olanaklarına sahip olur. | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
| Seramikle birlikte farklı malzeme üretimi sürecini planlar. | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
| Kullanacağı malzemelerin özellikleriyle ilgili diğer disiplinlerle bağlantı kurar. | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
| Seçtiği tasarım ile birlikte malzeme mekan ilişkisini kurar. | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Seramikle birlikte kullanılabilecek malzeme ve materyalleri tanır ve malzemeyle düşünmeyi öğrenir. | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ;
| Disiplinler arası yaratıcı sanatsal ifade olanaklarına sahip olur. | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Seramikle birlikte farklı malzeme üretimi sürecini planlar. | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ;
| Kullanacağı malzemelerin özellikleriyle ilgili diğer disiplinlerle bağlantı kurar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ;
| Seçtiği tasarım ile birlikte malzeme mekan ilişkisini kurar. | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 4,8 | 4,6 | 4,4 | 4,8 | 4,4 | 4,6 | 4,6 | 4,4 | 5 | 4,6 | 5 | 4,6 | 4,4 | 4,4 | 4,6 |