EN
  • Anasayfa
  • SCT6017 Dijital Mimari Seramik Projesi I (2025 - 2026 / 1. Yarıyıl)
  • EN
SCT6017 - Dijital Mimari Seramik Projesi I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Dijital Mimari Seramik Projesi I SCT6017 1 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK - SY
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze, Örgün
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Emre CAN (Yıl: 2025 - 2026)
Ders Veren
Amaç

Bu ders, iç mekânlarda kullanılan seramik tabanlı yüzey ve ara elemanlarının dijital yöntemlerle geliştirilmesini amaçlar. Öğrenci; seperatör, panel, duvar kaplaması, niş sistemi veya geçirgen yüzey gibi mekâna entegre elemanları, dijital modelleme ve üç boyutlu yazıcı teknolojisi kullanarak tasarlar ve üretime uygun bir proje dosyası oluşturur. Tasarımda modülerlik, montaj, estetik, kompozisyon ve mekân ilişkisi gibi kriterlerinin tasarıma aktarılması beklenir.

Ders İçeriği

Bu ders kapsamında iç mimari uygulamalarda kullanılan seramik yüzey ve ara elemanlarının işlevsel ve mekânsal bağlamı incelenir; seperatör, panel, niş, geçirgen yüzey ve duvar kaplaması gibi tipolojiler tasarım dili ve kullanım senaryoları üzerinden karşılaştırılır. Öğrenciler dijital modelleme ortamında parametrik yüzey ve desen üretir; tekrar sistemi, modüler örgü ve ışık–gölge ilişkisini tasarımın parçası olarak kurgular. Üç boyutlu yazıcıyla üretim için veri hazırlığı yapılır, kalınlık, modül sınırı, birleşim detayı ve montaj senaryoları modellenir. Ders, tasarımın dijital ortamda geliştirilmesi başlar, geliştirilen modüller üç boyutlu yazıcı ile seramik olarak üretilir ve final proje fiziksel bir prototip/sunum ile tamamlanır. Süreç stüdyo eleştirileri, ara değerlendirmeler ve final teslimiyle yürütülür.

Ders Kaynakları WARNIER C. ve VERBRUGGEN D., (2014) “Printing Things, Visions and Essentials for 3D Printing” , Gestalten/Germany,
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
20
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
10
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
40
Uzmanlık / Alan Dersleri
30
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 2 14 28
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 7 14 98
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Toplam İş Yükü (Saat) 196
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,69
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin tanıtımı ve proje konusu Ders
2 Örneklerin incelenmesi ve yapılacak elemanın seçilmesi Tartışmalı Ders
3 Konsept çalışması ve ilk eskizler Beyin Fırtınası
4 Dijital modelleme ile ilk taslak oluşturma Ders
5 Modüler yapı, derz ve ışık ilişkisi üzerine çalışma Ders
6 Tasarımın dijital ortamda geliştirilmesi Ders
7 Ara sunum (dijital tasarım değerlendirme) Seminer
8 3B baskı için üretim dosyası hazırlama Laboratuar
9 Üretim (3B yazıcı ile basım — parça hazırlığı) Laboratuar
11 Üretim Laboratuar
11 Üretim Laboratuar
12 Mekâna yerleştirme planı ve sunum hazırlığı Grup Çalışması
13 Ara değerlendirme (fiziksel ilerleme ve kurulum provası) Gösterim
14 Final teslim (proje sunumu + prototip + yerleşim planı) Gösterim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tasarımını dijital modelleme araçları ile ilk aşamada prototipleştirilebilir düzeye getirebilir. Ödev / Proje Laboratuar Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Seperatör, panel veya duvar kaplaması gibi bir eleman için kavramsal tasarım geliştirebilir. Ödev / Proje Laboratuar Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
İç mekânda kullanılan seramik yüzey ve ara elemanı tipolojilerini tanımlayabilir. Sunum / Seminer Saha / Arazi Çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
3B yazıcı üretimi için temel veri hazırlığı yapabilir. Ödev / Proje Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Tasarımını dijital modelleme araçları ile ilk aşamada prototipleştirilebilir düzeye getirebilir. 3 4 5 3 5 5 5 5 3 3 4 3 5 4 3
Seperatör, panel veya duvar kaplaması gibi bir eleman için kavramsal tasarım geliştirebilir. 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 3
İç mekânda kullanılan seramik yüzey ve ara elemanı tipolojilerini tanımlayabilir. 5 4 4 4 4 4 5 4 5 5 4 3 4 5 4
3B yazıcı üretimi için temel veri hazırlığı yapabilir. 2 3 4 4 3 5 3 4 5 4 3 4 4 5 3
Ortalama Değer 3,5 4 4,25 4 4 4,75 4,25 4,5 4,25 4,25 3,75 3,75 4,25 4,75 3,25