Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Toplam Kalite Yönetimi | TKY103 | 2 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Bülent TURAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Toplam kalitenin temellerini kavrayarak bir kuruluşun kalite güvencesini sağlamasının yollarını ve önemini öğrenmek Toplam Kalite Yönetimi dersinin amacıdır. |
Ders İçeriği |
Kalite, Toplam Kalite Kontrolü, kaizen, kalite kontrol öğeleri, toplam kalitenin temelleri, yönetim modelleri, kalite güvence sisteminin uygulanmasının nedenleri, kalite güvencesini sağlamak için yapılması gerekenler, ISO 9000, kalite yönetim sistemleri, müşteri odaklılık, kalite politikasının belirlenmesi. |
Ders Kaynakları |
1- Prof. Dr. Hasan ŞİMŞEK “Toplam Kalite Yönetimi” Ankara, 2010
3- ISHIKAWA, Kaoru, Yay. Haz.. Semih Ordaş,Nedret Yayla, Toplam Kalite Kontrol, 1993 5- ŞALE, İsmail, Adım adım Toplam Kalite Uygulaması, 2001 4- ŞİMŞEK, Muhittin ve Nursoy Mustafa Toplam Kalite Yönetimi, Hayat yayıncılık, 2002 2- KAVRAKOĞLU, İbrahim, Toplam Kalite Yönetimi, Kalder Yayını, 1996. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 110 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,31 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kalite kavramı ve genel tanımlar, kalitenin tarihsel gelişimi, kalite guruları | |
2 | Toplam Kalite Yönetimi ve İlkeleri (Proses Yaklaşımı, Sürekli iyileştirme (Kaizen) | Ders Beyin Fırtınası |
3 | Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri (Liderlik, Toplam Katılım) | |
4 | Toplam Kalite Yönetimi ve İlkeleri (Tedarikçiler ve İşbirliği, Müşteri Odaklılık) | |
5 | Organizasyonlarda kalite kültürü ve faaliyetlerdeki kalite sorumlulukları | |
6 | TKY Uygulama Adımları, Kalite(sizlik) Maliyeti | |
7 | Takım Çalışması | |
8 | Proses Yönetimi | |
9 | Örnek Çalışmalar | |
10 | Batı Yönetim Tarzlarıyla Karşılaştırmalar | |
11 | TKY uygulanmasındaki Sorunlar | |
11 | TKY uygulanmasındaki Sorunlar | |
13 | Uygulama | Ders Gösterim Benzetim |
13 | Uygulama | Ders Gösterim Benzetim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
TKY nın felsefe şemasını öğrenmek | |||
TKY nin anlamını ve hedeflerini kavramak | |||
Toplam Kalitenin temellerini kavramak | |||
Kalite olgusunu kavramak | |||
Müşteri odaklı üretimin kalite yönetimindeki yerini kavramak | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
TKY nın felsefe şemasını öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
TKY nin anlamını ve hedeflerini kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toplam Kalitenin temellerini kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kalite olgusunu kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Müşteri odaklı üretimin kalite yönetimindeki yerini kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |