Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kariyer Planlama ve Geliştirme | MOS215 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze- Anlatım. Soru-Cevap. Tartışma. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aslı ERGENEKON ARSLAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Kariyerinin keşif aşamasında olan öğrencilere doğru bir kariyer planlama yapabilmeleri ve kurma aşamasından itibaren kariyerlerini geliştirmek için ihtiyaç duyabilecekleri bilgi düzeyine ulaşmaları amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Bu derste kariyer planlama ve geliştirme ile ilişkili kavramları, kariyer yönetimi uygulamaları ve araçları, kariyer devreleri ve kariyer sorunları ve çözümleri ile ilgili konulara değinilecektir. |
Ders Kaynakları |
Yasemin Özdemir(2005), Kariyer Yönetimi Ders Notları, Sakarya, Kitabevi, Sakarya.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2017 - 2018 2019 - 2020 2020 - 2021 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 6 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 6 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 6 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 82 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,22 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kariyer ile ilgili tanımlar | |
2 | Kariyer ile ilişkili kavramsal çerçeve | |
3 | Kariyer geliştirme kuramları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer |
4 | Kariyer yönetim uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer |
5 | Kariyer yönetim araçları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer |
6 | Kariyer sorunları | |
7 | Aday sağlama yolları | |
8 | Ara Sınav- Aday Sağlama Yolları | |
9 | İş arama kanalları | |
10 | CV hazırlama ve iş görüşmesi | |
12 | Yeni kariyer yaklaşımları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer |
13 | Girişimcilik ve kariyer | |
14 | Genel değerlendirme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kariyer yönetimini bireysel ve örgütsel boyutta ilişkilendirir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Geleneksel ve modern kariyer yönetimi uygulamalarını değerlendirerek karşılaştırır. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Modern kariyer yönetimi uygulamalarının bireye ve işletmeye katkılarını sorgular. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Literatürdeki kariyer yönetimi uygulamalarını ve işletmelerdeki mevcut durumu karşılaştırır. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Öğrendiklerine göre kariyerlerinin keşif aşamasını daha iyi değerlendirirler. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kariyer yönetimini bireysel ve örgütsel boyutta ilişkilendirir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 |
Geleneksel ve modern kariyer yönetimi uygulamalarını değerlendirerek karşılaştırır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 |
Modern kariyer yönetimi uygulamalarının bireye ve işletmeye katkılarını sorgular. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 |
Literatürdeki kariyer yönetimi uygulamalarını ve işletmelerdeki mevcut durumu karşılaştırır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 |
Öğrendiklerine göre kariyerlerinin keşif aşamasını daha iyi değerlendirirler. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 |