Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İletişime Giriş | ÇMH103 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ersen Cemal SONGİL |
Ders Veren | |
Amaç |
İletişimin temel öğeleri ve işleyişi, iletişim çatışmaları, kişiler arası iletişim, empati ve ikna konularında aldığı bilgiler ile profesyonel yaşamda başarılı iletişim kurma becerisi kazanmış bireyler yetiştirmektir. |
Ders İçeriği |
Temel iletişim süreci öğeleri ve işleyişi, iletişim türleri, empatik iletişim, kendini tanımanın boyutları, grup iletişimi, örgütsel iletişim, ikna edici iletişim, dinleme becerisi. |
Ders Kaynakları |
İletişim Becerileri /Demet Gürüz, Ayşe Temel Eğinli/Nobel Yayınları/2017 - Kişilerarası İletişim Demet Gürüz, Ayşe Temel Eğinli/Nobel Yayınları/2016
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 8 | 16 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 4 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 12 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 6 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 2 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
Final | Final | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 110 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,31 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İletişim Kavramı, Tanımı ve Özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
2 | İletişim Türleri | Ders Küçük Grup Tartışması Sözlü |
3 | Temel İletişim Süreci Öğeleri ve işleyişi | Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
6 | Grup kavramı ve Grup İletişimi | |
7 | Grup türleri ve yapıları | |
2 | Kendini Tanımanın Boyutları | |
4 | Empatik iletişim | |
11 | İkna edici iletişim kavramı ve ikna süreci | |
12 | İkna edici iletişim süreci öğeleri ve mesaj tasarımı | |
5 | Empatik iletişimin bileşenleri ve özellikleri | |
10 | Kişiler arası iletişim çatışmaları | |
9 | Örgüt içi iletişim | |
13 | Satış sürecinde ikna edici iletişim | |
3 | Kişi içi iletişim, kişiler arası iletişim | |
15 | Dinleme Becerisi | Ders Küçük Grup Tartışması Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Empatik düşünme ve empatik iletişim kurma konularında gerekli bilgileri öğrenir | Yazılı Sınav | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Sözlü ve Sözsüz iletişim kavramlarını pratikte uygulayabilecek şekilde kavrar | Yazılı Sınav | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Temel iletişim süreci öğelerini ve işleyişini kavrar | Yazılı Sınav | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kendini tanıma ve ifade etme konusunda gerekli donanımı kazanır | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
İkna edici iletişim sürecini pratikte başarılı iletişim kurabilecek şekilde kavrar | Yazılı Sınav | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Empatik düşünme ve empatik iletişim kurma konularında gerekli bilgileri öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sözlü ve Sözsüz iletişim kavramlarını pratikte uygulayabilecek şekilde kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel iletişim süreci öğelerini ve işleyişini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kendini tanıma ve ifade etme konusunda gerekli donanımı kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İkna edici iletişim sürecini pratikte başarılı iletişim kurabilecek şekilde kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |