EN
  • Anasayfa
  • ÇMH103 İletişime Giriş (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
ÇMH103 - İletişime Giriş
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İletişime Giriş ÇMH103 1 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Ersen Cemal SONGİL
Ders Veren
Amaç

İletişimin temel öğeleri ve işleyişi, iletişim çatışmaları, kişiler arası iletişim, empati ve ikna konularında aldığı bilgiler ile profesyonel yaşamda başarılı iletişim kurma becerisi kazanmış bireyler yetiştirmektir.

Ders İçeriği

Temel iletişim süreci öğeleri ve işleyişi, iletişim türleri, empatik iletişim, kendini tanımanın boyutları, grup iletişimi, örgütsel iletişim, ikna edici iletişim, dinleme becerisi.

Ders Kaynakları İletişim Becerileri /Demet Gürüz, Ayşe Temel Eğinli/Nobel Yayınları/2017 - Kişilerarası İletişim Demet Gürüz, Ayşe Temel Eğinli/Nobel Yayınları/2016
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 8 16
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 2 4 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 12 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 6 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 2 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 12 12
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 10 10
Final Final 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 110
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,31
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İletişim Kavramı, Tanımı ve Özellikleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
2 İletişim Türleri Ders Küçük Grup Tartışması Sözlü
3 Temel İletişim Süreci Öğeleri ve işleyişi Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
6 Grup kavramı ve Grup İletişimi
7 Grup türleri ve yapıları
2 Kendini Tanımanın Boyutları
4 Empatik iletişim
11 İkna edici iletişim kavramı ve ikna süreci
12 İkna edici iletişim süreci öğeleri ve mesaj tasarımı
5 Empatik iletişimin bileşenleri ve özellikleri
10 Kişiler arası iletişim çatışmaları
9 Örgüt içi iletişim
13 Satış sürecinde ikna edici iletişim
3 Kişi içi iletişim, kişiler arası iletişim
15 Dinleme Becerisi Ders Küçük Grup Tartışması Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Empatik düşünme ve empatik iletişim kurma konularında gerekli bilgileri öğrenir Yazılı Sınav Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Sözlü ve Sözsüz iletişim kavramlarını pratikte uygulayabilecek şekilde kavrar Yazılı Sınav Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Temel iletişim süreci öğelerini ve işleyişini kavrar Yazılı Sınav Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Kendini tanıma ve ifade etme konusunda gerekli donanımı kazanır Yazılı Sınav Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
İkna edici iletişim sürecini pratikte başarılı iletişim kurabilecek şekilde kavrar Yazılı Sınav Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Empatik düşünme ve empatik iletişim kurma konularında gerekli bilgileri öğrenir - - - - - - - - - - - - -
Sözlü ve Sözsüz iletişim kavramlarını pratikte uygulayabilecek şekilde kavrar - - - - - - - - - - - - -
Temel iletişim süreci öğelerini ve işleyişini kavrar - - - - - - - - - - - - -
Kendini tanıma ve ifade etme konusunda gerekli donanımı kazanır - - - - - - - - - - - - -
İkna edici iletişim sürecini pratikte başarılı iletişim kurabilecek şekilde kavrar - - - - - - - - - - - - -