Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Müşteri İlişkileri Yönetimi | ÇMH104 | 2 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ersen Cemal SONGİL |
Ders Veren | |
Amaç |
Müşteri ilişkileri yönetimi süreç ve aşamalarına hakim, müşteri tiplerine uygun hizmet verme ve itiraz karşılama bilgi ve becerisine sahip bireyler yetiştirmektir. |
Ders İçeriği |
Müşteri İlişkileri Yönetimi Süreci, Müşteri İlişkileri Yönetimi Teknolojileri, Müşteri İlişkilerinde Sadakat Yönetimi, Müşteri İtiraz Türleri ve Şikayet Karşılama, Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Müşteri Deneyimi, Çağrı Merkezinde Müşteri İlişkileri |
Ders Kaynakları |
Çağrı Merkezinde Müşteri İlişkileri Yönetimi/Editör: M.Emin Mutlu/AÖF Yayınları/2016
Müşteri İlişkileri Yönetimi/ Prof. Dr. Yavuz Demirel/Seçkin Yayınları/2017 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 20 | 1 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 12 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 6 | 12 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 26 | 1 | 26 |
Final | Final | 38 | 1 | 38 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Müşteri İlişkileri Kavramı ve Pazarlama İçindeki Yeri | |
2 | Müşteri Odaklı İşletme ve Çalışan Yönetimi | |
3 | Müşteri İlişkileri Yönetimi ile İlgili Kavramlar | |
4 | Müşteri İlişkileri Yönetim Süreci | |
5 | Müşteri Edinme, Müşteri Koruma ve Müşteri Derinleştirme | |
6 | Müşteri İlişkileri Yönetimi Teknolojileri | |
7 | Müşteri İlişkileri Yönetiminde Sadakat Programları | |
8 | Sadakat programları - vize sınavı | |
9 | Sadakat Program Tipleri | |
10 | Müşteri Şikayet Davranışları | |
11 | İşletmelerin Şikayet Yönetimleri | |
12 | Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Müşteri Deneyimi | |
13 | Çağrı Merkezlerinde Müşteri İlişkilerinin Önemi | |
14 | Final Sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Müşteri İtiraz ve Şikayetleri Karşılama Konusunu Açıklayabilecek ve Uygulamasını Yapabilecek Düzeyde Bilgi Sahibi Olur. | Yazılı Sınav | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Benzetim Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Müşteri İlişkileri Kavramı ve Pazarlama Açısından Önemi Hakkında Bilgi Sahibi Olur | Yazılı Sınav | Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Müşteri İlişkileri Yönetimi Teknolojilerini Açıklayabilecek Düzeyde Kavrar | Sözlü Sınav | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Müşteri İlişkileri Yönetim Süreci Aşamalarını Açıklayacak ve Uygulayabilecek Düzeyde Kavrar | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Müşteri İlişkileri İle İlgili Kavramları Açıklayacak Düzeyde Kavrar | Yazılı Sınav | Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Müşteri İtiraz ve Şikayetleri Karşılama Konusunu Açıklayabilecek ve Uygulamasını Yapabilecek Düzeyde Bilgi Sahibi Olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Müşteri İlişkileri Kavramı ve Pazarlama Açısından Önemi Hakkında Bilgi Sahibi Olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Müşteri İlişkileri Yönetimi Teknolojilerini Açıklayabilecek Düzeyde Kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Müşteri İlişkileri Yönetim Süreci Aşamalarını Açıklayacak ve Uygulayabilecek Düzeyde Kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Müşteri İlişkileri İle İlgili Kavramları Açıklayacak Düzeyde Kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |