Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kurumsal İletişim | ÇMH205 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ersen Cemal SONGİL |
Ders Veren | |
Amaç |
Kurumsal İletişim kavramı, kapsamı, kurumsal iletişimin işlevleri, yönetim ve planlanmasıyla ilgili konuların kavranmasını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Kurumsal iletişim kavramı, kurumsal iletişimde stratejik yönetim ve planlama, kurumsal tasarım ve görsel kimlik, kurumsal itibar yönetimi, kurumsal iletişim ve sosyal medya, kurumsal imaj, marka ve reklam, sosyal sorumluluk |
Ders Kaynakları |
Kurumsal İletişim/ Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları/2017
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 9 | 27 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 3 | 9 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 16 | 1 | 16 |
Final | Final | 19 | 1 | 19 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
8 | Kurumsal İtibar Yönetimi- Kurumsal İtibarın Bileşenleri | |
4 | Kurum Kültürü ve Kimliği - Kurum Kimliğini Oluşturan Unsurlar | |
10 | Kurumsal İmaj- Kurumsal İmajın Oluşum ve Yönetim Süreci | |
1 | Kurumsal İletişim İle İlgili Kavramlar | |
9 | Kurumsal İletişim ve Sosyal Medya | |
2 | Kurumsal İletişimin Etkileşim İçinde Olduğu Alanlar | |
7 | Kururmsal Tasarım ve Görsel Kimlik | |
3 | Kurumsal İletişimde Kullanılan Teknik ve Araçlar- Kurumsal İletişim Ağ Modelleri | |
12 | Kurumsal Reklamcılık | |
5 | Kurumsal İletişimde Stratejik Yönetim - Stratejik Yönetim Düzeyleri | |
13 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Halkla İlişkiler | |
11 | Kurumsal Pazarlama | |
14 | Türkiye'de Sosyal Sorumluluğun Tarihsel Gelişimi ve Uygulama Örnekleri | |
6 | Stratejik Planlama |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kurumsal iletişimin kavramı, tanımı ve kapsamını kavrar | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kurumsal iletişimde stratejik yönetim ve planlama sürecini kavrar | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kurumsal imaj, kurumsal pazarlama, kurumsal marka ve kurumsal reklamcılık kavramlarını açıklayacak nitelikte bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kurumsal itibar kavramı, bileşenleri ve özelliklerini öğrenir | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kurumsal iletişimin etkileşim içinde olduğu alanlarla ilgili bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kurumsal iletişimin kavramı, tanımı ve kapsamını kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kurumsal iletişimde stratejik yönetim ve planlama sürecini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kurumsal imaj, kurumsal pazarlama, kurumsal marka ve kurumsal reklamcılık kavramlarını açıklayacak nitelikte bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kurumsal itibar kavramı, bileşenleri ve özelliklerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kurumsal iletişimin etkileşim içinde olduğu alanlarla ilgili bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |