Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İnsan Kaynakları Yönetimi | ÇMH207 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüzyüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. İsmail FUNDA |
Ders Veren | |
Amaç |
Örgütlerde insan kaynakları ihtiyacının belirlenmesi, planlanması ve bu çerçevede eleman tedarikinin sağlanması sürecinin nasıl gerçekleştirildiğinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
İnsan kaynakları kavramı, iş analizi, iş gücü analizi, insan kaynakları planlaması, oryantasyon, kariyer planlama, ücret ve insan kaynakları bilgi sistemi konularını kapsar. |
Ders Kaynakları |
Sabuncuoğlu Zeyyat İnsan Kaynakları Yönetimi
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 70 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,75 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İnsan Kaynakları Yönetimi Kavramsal Boyut | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Ders |
2 | İnsan Kaynakları Yönetimi Örgüt Yapısı İçindeki Yeri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Ders |
3 | Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Ders |
4 | İnsan Kaynakları Yönetimi İş Analizi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Ders |
5 | İnsan Kaynakları Yönetimi İnsan Kaynakları Planlaması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Ders |
6 | İnsan Kaynakları Yönetimi Aday Bulma ve Seçme | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Ders |
7 | İnsan Kaynakları Yönetimi Aday Bulma ve Seçme Oryantasyon | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Ders |
8 | İnsan Kaynakları Yönetimi ve Eğitim | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Ders |
9 | İnsan Kaynakları Yönetimi Kariyer Yönetimi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
10 | İnsan Kaynakları Yönetimi Performans Değerleme | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
11 | İnsan Kaynakları Yönetimi İş Değerleme ve Ücret Yönetimi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
12 | İnsan Kaynakları Yönetimi Disiplin Kavramı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
13 | İnsan Kaynakları Yönetimi İşgören Sağlığı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
14 | İnsan Kaynakları Yönetimi Bilgi Sistemi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İş Analizinin önemini anlar ve uygular. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
İKY´nin örgüt içerisindeki konumunu değerlendirir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
İK temin ve sürecini bireysel ve örgütsel açıdan değerlendirir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Eğitim fonksiyonun önemi ve işleyişini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Kariyer kavramının bireysel ve örgütsel boyutta önemini ve nasıl yönetildiğini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İş Analizinin önemini anlar ve uygular. | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 |
İKY´nin örgüt içerisindeki konumunu değerlendirir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 |
İK temin ve sürecini bireysel ve örgütsel açıdan değerlendirir. | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 |
Eğitim fonksiyonun önemi ve işleyişini bilir. | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |
Kariyer kavramının bireysel ve örgütsel boyutta önemini ve nasıl yönetildiğini bilir. | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 |