Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Diksiyon ve Etkili Konuşma I | ÇMH209 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ersen Cemal SONGİL |
Ders Veren | |
Amaç |
Diksiyon tekniklerinin teori ve pratiğine yönelik bilgi ve uygulamalar ile güzel ve etkili konuşma becerisine sahip öğrenciler yetiştirmektir. |
Ders İçeriği |
Diksiyonla ilgili temel kavramlar, nefes alma ve nefes kontrolü yöntemleri ve alıştırmaları, ünlü ve ünsüz harflerin söylenişleri, ses kavramı ve özellikleri, Türkçe'nin ses özellikleri, tonlama, vurgulama ve duraklama kavramaları, anlatım biçimleri. |
Ders Kaynakları |
Temel Konuşma Teknikleri ve Diksiyon/ Sırrı Er
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 12 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 12 | 12 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 1 | 8 | 8 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 6 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 6 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 6 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 8 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 7 | 7 |
Final | Final | 1 | 8 | 8 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 85 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,33 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Diksiyon kavramı ve tanımı, diksiyonun konuşmadaki önemi | |
2 | Dünya dilleri sınıflandırılması, lehçe, ağız ve şive kavramları | |
3 | Soluk alma ve soluk verme kavramları ve yöntermleri | |
4 | Diyaframa nefes alma ve diyaframda nefes kontrolü alıştırmaları | Özel Destek / Yapısal Örnekler |
5 | Ses kavramı ve özellikleri | |
6 | Tonlama, duraklama ve vurgulama kavramları | |
7 | Türkçe'nin ses özellikleri | |
8 | Ünsüz harflerin söylenişleri | |
9 | Ünlü harflerin söylenişleri | |
10 | Anlatım Biçimleri | Ders |
11 | Anlatım biçimleri metin okuma uygulaması | |
13 | Diksiyon sunum uygulaması | Grup Çalışması |
13 | Diksiyon sunum uygulaması | Grup Çalışması |
13 | Diksiyon sunum uygulaması | Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Doğru nefes alma yöntemini kavrar ve uygular | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Ses organlarını tanır | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Tonlama, vurgulama, duraklama kavramlarını öğrenir | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Gösterim Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Diksiyon ile ilgili temel kavramları öğrenir | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Anlatım biçimlerini öğrenir | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Gösterim Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Doğru nefes alma yöntemini kavrar ve uygular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ses organlarını tanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tonlama, vurgulama, duraklama kavramlarını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Diksiyon ile ilgili temel kavramları öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Anlatım biçimlerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |