Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Zaman Yönetimi | ÇMH221 | 3 | 3 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Meryem Esin YAZGIÇ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste, toplantı ve zaman kavramları yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklamak, zamanı etkili ve verimli kullanmaya yönelik farkındalık ve beceri kazanabilmek, zamanın israf edilmeden nasıl etkin ve verimli bir şekilde kullanılabileceğini öğrenmek amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Toplantı kavramı,Toplantının amaçları,Toplantı türleri, Toplantı hazırlıkları, yönetimi ve organizasyonu, Zaman ve zaman yönetimi kavramları, Zaman yönetiminde bireysel ve örgütsel planlama ve toplantılarda zamanı yönetmek konuları hakkında öğrencilere bilgiler verilecektir |
Ders Kaynakları |
John Adair, Etkili Zaman Yönetimi, Babıali Kültür Yayıncılığı
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 132 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,18 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Toplantı Kavramı | |
3 | Toplantının Amaçları | |
4 | Toplantı Türleri | Ders |
5 | Toplantı Hazırlıkları | |
6 | Toplantı Yönetimi ve Organizasyonu | |
7 | Zaman Yönetimine Genel Bakış | Ders |
8 | Ara Sınav | |
7 | Zaman Yönetimine Genel Bakış | Ders |
10 | Bireysel Zaman Yönetimi | Tartışmalı Ders |
11 | Uzun Vadeli Hedefleri Tanımlamak | Ders |
12 | Günü Planlamak | Tartışmalı Ders |
13 | İşte Zamanı Etkin Kullanma ve Toplantı Yönetimi | Ders |
14 | örnek olay |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Toplantının amaç ve türlerini değerlendirebilecek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kendi zaman yönetimini yorumlayabilecek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Toplantı yönetimini ve organizasyonunu açıklayabilecek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Toplantı ve zaman yönetimi ile ilgili çözüm önerisi sunabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Zamanı etkili ve verimli kullanabilecek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Toplantının amaç ve türlerini değerlendirebilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kendi zaman yönetimini yorumlayabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toplantı yönetimini ve organizasyonunu açıklayabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toplantı ve zaman yönetimi ile ilgili çözüm önerisi sunabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Zamanı etkili ve verimli kullanabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |