EN
  • Anasayfa
  • ÇMH204 İkna ve İkna Psikolojisi (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
ÇMH204 - İkna ve İkna Psikolojisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İkna ve İkna Psikolojisi ÇMH204 4 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Meryem Esin YAZGIÇ
Ders Veren
Amaç

Bu derste öğrencilerin, iknanın iletişimdeki yeri ve çağrı merkezi sektöründe ikna kabiliyetinin önemi konusunda bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Bu dersin temel içerikleri; ikna kavramı, iknanın reklam ve pazarlama iletişimi unsurları ile ilişkisi, iknanın işleyişini açıklayan kuramlar, ikna edici mesajların hazırlanması üzerinde kavramların öğrencilere aktarılmasıdır.

Ders Kaynakları İkna Edici İletişim (2014). Anadolu Üniversitesi Yayınları.
Cialdini, R. (2014). İknanın Psikolojisi.
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 7 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 7 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 20 1 20
Final Final 30 1 30
Toplam İş Yükü (Saat) 78
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tutum, İkna ve İkna Edici İletişim,İkna ve İkna Psikolojisi konularına giriş. Ders
2 İknaya Tarihsel Bakış ve İknanın Toplumsal Hayattaki Yeri Ders
3 İkna Sürecinin İzlediği Yol Tartışmalı Ders
4 İkna Edici Konuşma,İkna ve İkna Edici İletişimin Temel Kavramları. Ders
5 İkna Edici Konuşmanın Düzenlenmesi ve Planının Oluşturulması Tartışmalı Ders
6 İkna Edici Konuşma Türleri Ders
7 İknaya Karşı Koyma Tartışmalı Ders
8 Ara Sınav Ders
9 Başarılı İknanın Adımları Tartışmalı Ders
10 İkna ve Korku Tartışmalı Ders
11 İkna ve Zeka Bağıntısı Tartışmalı Ders
12 İknanın Toplumsal Hayattaki Yeri Tartışmalı Ders
13 İknada dinlemenin önemi Ders
14 İyi Bir Dinleyici Olmak İçin Yapılması Gerekenler Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İkna kavramını tanımlayabilecek Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
İkna becerilerini geliştirecekler. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
İkna edici iletişim unsurlarını yönetebilecekler Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Satış ve Pazarlama konusunda ilişkileri yönetebilme becerisi kazanacaklar Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Belirlenen iş hedeflerine ulaşmada yönlendirme becerisi kazanacaklar Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
İkna kavramını tanımlayabilecek - - - - - - - - - - - - -
İkna becerilerini geliştirecekler. - - - - - - - - - - - - -
İkna edici iletişim unsurlarını yönetebilecekler - - - - - - - - - - - - -
Satış ve Pazarlama konusunda ilişkileri yönetebilme becerisi kazanacaklar - - - - - - - - - - - - -
Belirlenen iş hedeflerine ulaşmada yönlendirme becerisi kazanacaklar - - - - - - - - - - - - -