Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İkna ve İkna Psikolojisi | ÇMH204 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Meryem Esin YAZGIÇ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste öğrencilerin, iknanın iletişimdeki yeri ve çağrı merkezi sektöründe ikna kabiliyetinin önemi konusunda bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Bu dersin temel içerikleri; ikna kavramı, iknanın reklam ve pazarlama iletişimi unsurları ile ilişkisi, iknanın işleyişini açıklayan kuramlar, ikna edici mesajların hazırlanması üzerinde kavramların öğrencilere aktarılmasıdır. |
Ders Kaynakları |
İkna Edici İletişim (2014). Anadolu Üniversitesi Yayınları.
Cialdini, R. (2014). İknanın Psikolojisi. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 7 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tutum, İkna ve İkna Edici İletişim,İkna ve İkna Psikolojisi konularına giriş. | Ders |
2 | İknaya Tarihsel Bakış ve İknanın Toplumsal Hayattaki Yeri | Ders |
3 | İkna Sürecinin İzlediği Yol | Tartışmalı Ders |
4 | İkna Edici Konuşma,İkna ve İkna Edici İletişimin Temel Kavramları. | Ders |
5 | İkna Edici Konuşmanın Düzenlenmesi ve Planının Oluşturulması | Tartışmalı Ders |
6 | İkna Edici Konuşma Türleri | Ders |
7 | İknaya Karşı Koyma | Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Başarılı İknanın Adımları | Tartışmalı Ders |
10 | İkna ve Korku | Tartışmalı Ders |
11 | İkna ve Zeka Bağıntısı | Tartışmalı Ders |
12 | İknanın Toplumsal Hayattaki Yeri | Tartışmalı Ders |
13 | İknada dinlemenin önemi | Ders |
14 | İyi Bir Dinleyici Olmak İçin Yapılması Gerekenler | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İkna kavramını tanımlayabilecek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İkna becerilerini geliştirecekler. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İkna edici iletişim unsurlarını yönetebilecekler | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Satış ve Pazarlama konusunda ilişkileri yönetebilme becerisi kazanacaklar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Belirlenen iş hedeflerine ulaşmada yönlendirme becerisi kazanacaklar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İkna kavramını tanımlayabilecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İkna becerilerini geliştirecekler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İkna edici iletişim unsurlarını yönetebilecekler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Satış ve Pazarlama konusunda ilişkileri yönetebilme becerisi kazanacaklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Belirlenen iş hedeflerine ulaşmada yönlendirme becerisi kazanacaklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |