EN
  • Anasayfa
  • ÇMH206 Diksiyon ve Etkili Konuşma II (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
ÇMH206 - Diksiyon ve Etkili Konuşma II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Diksiyon ve Etkili Konuşma II ÇMH206 4 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Ersen Cemal SONGİL
Ders Veren
Amaç

Diksiyon ve Etkili Konuşma I dersinde öğretilen teknik ve bilgilerin devamı olarak, dersin ikinci bölümü daha çok pratik, alıştırma yönünde yapılarak verilen münazara ödevi sunumuyla genel diksiyon kurallarını yerine getirebilme, topluluk önünde konuşma ve öz güven sağlama gibi beceriler kazandırmaktır.

Ders İçeriği

Tonlama, vurgulama, duraklama, ses bükümü, nefes teknikleri ve anlatım biçimleri konularının alıştırma uygulamaları, edebi metin okumaları ve münazara sunumları

Ders Kaynakları Temel Konuşma Teknikleri ve Diksiyon/Sırrı Er/Hayat Yayınları/2017/İstanbul
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 3 3
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 10 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 4 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 3 3
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 4 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 4 8
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 2 4 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 4 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 10 1 10
Final Final 12 1 12
Toplam İş Yükü (Saat) 80
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,14
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
2 Gevşeme ve Solunum Alıştırmaları Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler
2 Gevşeme ve Solunum Alıştırmaları Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler
3 Ünlü Harflerin Söyleniş Biçimlerine Göre Uygulamalı Alıştırması Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler
4 Ünsüz Harflerin Söyleniş Biçimlerine Göre Uygulamalı Alıştırması Özel Destek / Yapısal Örnekler
5 Ünsüz Harflerin Söyleniş Biçimlerine Göre Uygulamalı Alıştırması Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler
6 Anlatım Biçimleri Ders Tartışmalı Ders
7 Anlatım Biçimleri Metin Uygulamaları Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası
8 Harflere Göre Konuşma Kası Geliştirme Alıştırmaları - vize sınavı Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler
9 Dönem Ödevi Münazara Konularının ve Gruplarının Belirlenmesi Tartışmalı Ders
10 Edebi Metinler İle Diksiyon Alıştırmaları Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler
12 Dönem Ödevleri Münazara Sunumları ve Değerlendirme Tartışmalı Ders Grup Çalışması
12 Dönem Ödevleri Münazara Sunumları ve Değerlendirme Tartışmalı Ders Grup Çalışması
12 Dönem Ödevleri Münazara Sunumları ve Değerlendirme Tartışmalı Ders Grup Çalışması
12 Dönem Ödevleri Münazara Sunumları ve Değerlendirme Tartışmalı Ders Grup Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Konuşmada nefesini doğru alma ve kullanma konusunda beceri kazanır Yazılı Sınav Sunum / Seminer Gösterim Benzetim Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Münazara sunumu ile konuya hakim olma ve etkili beden dili ile ilgili beceri kazanır. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Benzetim Seminer Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Münazara sunumu ile topluluk önünde konuşma becerisi kazanır. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Gösterim Benzetim Seminer Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Harflerin doğru söylenişleri ile ilgili beceri kazanır Yazılı Sınav Sunum / Seminer Gösterim Benzetim Seminer Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Konuşma içeriğine ve anlama göre etkili konuşma becerisi kazanır Yazılı Sınav Sunum / Seminer Gösterim Benzetim Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Konuşmada nefesini doğru alma ve kullanma konusunda beceri kazanır - - - - - - - - - - - - -
Münazara sunumu ile konuya hakim olma ve etkili beden dili ile ilgili beceri kazanır. - - - - - - - - - - - - -
Münazara sunumu ile topluluk önünde konuşma becerisi kazanır. - - - - - - - - - - - - -
Harflerin doğru söylenişleri ile ilgili beceri kazanır - - - - - - - - - - - - -
Konuşma içeriğine ve anlama göre etkili konuşma becerisi kazanır - - - - - - - - - - - - -