Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Diksiyon ve Etkili Konuşma II | ÇMH206 | 4 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ersen Cemal SONGİL |
Ders Veren | |
Amaç |
Diksiyon ve Etkili Konuşma I dersinde öğretilen teknik ve bilgilerin devamı olarak, dersin ikinci bölümü daha çok pratik, alıştırma yönünde yapılarak verilen münazara ödevi sunumuyla genel diksiyon kurallarını yerine getirebilme, topluluk önünde konuşma ve öz güven sağlama gibi beceriler kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Tonlama, vurgulama, duraklama, ses bükümü, nefes teknikleri ve anlatım biçimleri konularının alıştırma uygulamaları, edebi metin okumaları ve münazara sunumları |
Ders Kaynakları |
Temel Konuşma Teknikleri ve Diksiyon/Sırrı Er/Hayat Yayınları/2017/İstanbul
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 3 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 10 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 4 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 3 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 4 | 8 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 2 | 4 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,14 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | Gevşeme ve Solunum Alıştırmaları | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
2 | Gevşeme ve Solunum Alıştırmaları | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
3 | Ünlü Harflerin Söyleniş Biçimlerine Göre Uygulamalı Alıştırması | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
4 | Ünsüz Harflerin Söyleniş Biçimlerine Göre Uygulamalı Alıştırması | Özel Destek / Yapısal Örnekler |
5 | Ünsüz Harflerin Söyleniş Biçimlerine Göre Uygulamalı Alıştırması | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
6 | Anlatım Biçimleri | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Anlatım Biçimleri Metin Uygulamaları | Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
8 | Harflere Göre Konuşma Kası Geliştirme Alıştırmaları - vize sınavı | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
9 | Dönem Ödevi Münazara Konularının ve Gruplarının Belirlenmesi | Tartışmalı Ders |
10 | Edebi Metinler İle Diksiyon Alıştırmaları | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
12 | Dönem Ödevleri Münazara Sunumları ve Değerlendirme | Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
12 | Dönem Ödevleri Münazara Sunumları ve Değerlendirme | Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
12 | Dönem Ödevleri Münazara Sunumları ve Değerlendirme | Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
12 | Dönem Ödevleri Münazara Sunumları ve Değerlendirme | Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Konuşmada nefesini doğru alma ve kullanma konusunda beceri kazanır | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Gösterim Benzetim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Münazara sunumu ile konuya hakim olma ve etkili beden dili ile ilgili beceri kazanır. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Benzetim Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Münazara sunumu ile topluluk önünde konuşma becerisi kazanır. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Gösterim Benzetim Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Harflerin doğru söylenişleri ile ilgili beceri kazanır | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Gösterim Benzetim Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Konuşma içeriğine ve anlama göre etkili konuşma becerisi kazanır | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Gösterim Benzetim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Konuşmada nefesini doğru alma ve kullanma konusunda beceri kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Münazara sunumu ile konuya hakim olma ve etkili beden dili ile ilgili beceri kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Münazara sunumu ile topluluk önünde konuşma becerisi kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Harflerin doğru söylenişleri ile ilgili beceri kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Konuşma içeriğine ve anlama göre etkili konuşma becerisi kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |