Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hastane ve Sağlık Kuruluşlarında Çocuklar | CGB303 | 5 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Neşe MERCAN |
Ders Veren | Doç. Dr. Neşe MERCAN |
Amaç |
hastane ve sağlık kuruluşlarında hasta çocukların ayaktan veya yatarak tanı ve tedavi hizmeti alırken bilimsel yaklaşım ve muamele biçimlerinin öğrenilmesi |
Ders İçeriği |
yaş gruplarına göre çocukların hastalık ve tedaviyi algılama ve kabullenmeleri, çocuklara sağlık hizmeti sunumunda yaklaşım, hastane ve sağlık kuruluşlarında çocuklarının bulunduğu ortamların düzenlenmesi, anne baba ve ailenin tedavi içinde rolü ve eğitimi, sağlık kuruluşlarında oyun, eğitim, müzik resim faaliyetleri, Gönüllü organizasyonlar ve çalışma alanları. |
Ders Kaynakları |
Öğretim Üyesi Notları
Sağlık Kuruluşlarında Çocuk. Edit. Bayhan P. ve Artan İ. . Hedef Yayıncılık. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 7 | 21 |
Final | Final | 3 | 14 | 42 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 119 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,67 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | Sağlık Sektöründe Çocuk Gelişimci | Tartışmalı Ders |
2 | Sağlık Sektöründe Çocuk Gelişimci | Tartışmalı Ders |
3 | Hastanede Yatan Çocuklar ve Aileler İle İletişim | Tartışmalı Ders |
4 | Hastanede Olmaya İlişkin Yaşanılan Kaygı | Tartışmalı Ders |
5 | Akut Bir Hastalığa Sahip Olan Çocuk Ve Aileleri | Tartışmalı Ders |
6 | Kronik Bir Hastalığa Sahip Olan Çocuk Ve Aileleri | Tartışmalı Ders |
7 | Kaybı olan çocuk ve aile ile iletişim | Tartışmalı Ders |
8 | Kanser Tanısı Alan Çocuk Ve Aileleri | Tartışmalı Ders |
9 | Çocuk ve Ölüm | Tartışmalı Ders |
9 | Çocuk ve Ölüm | Tartışmalı Ders |
11 | Hastanede Yatan Çocukların Hakları | Tartışmalı Ders |
12 | Hastane Okulları | Tartışmalı Ders |
13 | Hastane Ve Diğer Sağlık Kuruluşlarında Oyun | Tartışmalı Ders |
14 | Alana yönelik uygulamalara bakış | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Akut ve kronik hastalığa sahip çocukların özelliklerini bilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ailelere hasta çocuklarının gelişimleri, eğitimleri ve tedavilerini destekleme konularında öneriler geliştirir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Akut ve kronik hastalığa sahip çocukların özelliklerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ailelere hasta çocuklarının gelişimleri, eğitimleri ve tedavilerini destekleme konularında öneriler geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |