Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Erken Çocukluk Dönemi Değerler Eğitimi | CGB328 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Zeynep APAYDIN DEMİRCİ |
Ders Veren | Prof. Dr. Mehmet YILDIRIM |
Amaç |
Öğrencilerin erken çocukluk döneminde değerler eğitiminin önemini kavramalarını, değerler eğitiminde rol oynayan kişileri tanımalarını ve değerler eğitimindeki uygulamalarını öğrenmelerini sağlamak |
Ders İçeriği |
Değerler eğitiminin önemi, kapsamı, okul öncesi dönemde kazandırılacak temel değerleri, değerler eğitiminin uluslararası örnekleri, okul öncesi dönemde değerler eğitiminde öğretmen, okul ve alenin rolü ve okul öncesi dönem değerler eğitimi uygulamaları, değerler eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler |
Ders Kaynakları |
Alpöge, G. (2011). Okul Öncesinde Değerler Eğitimi. Bilgi Yayınevi.
Uyanık Balat, G. (2012). Okul Öncesinde Değerler Eğitimi ve Etkinlik Örnekleri. Pegem Akademi. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 2 | 1 | 2 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,51 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı | |
2 | Değerler Eğitiminin Tanımı, Önemi ve Kapsamı | |
3 | Okul Öncesi Dönemde Değerlerin Kapsamı | |
4 | Okul Öncesi Eğitim Programlarında Değerler Eğitiminin Yeri | |
5 | Diğer Ülkelerde Değerler Eğitimi | |
6 | Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitiminde Okul-Öğretmen ve Ailenin Rolü | |
7 | Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitiminde Etkinlik Örnekleri | |
8 | Ara Sınav | |
7 | Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitiminde Etkinlik Örnekleri | |
10 | Uygulama Sunumları | |
10 | Uygulama Sunumları | |
10 | Uygulama Sunumları | |
10 | Uygulama Sunumları | |
10 | Uygulama Sunumları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Değerler eğitiminde etkin rol oynayan kişileri öğrenir. | |||
Erken çocukluk döneminde değerler eğitimi etkinliklerini nasıl planlayacağını ve uygulayacağını öğrenir. | |||
Değerler eğitimi içinde hangi değerlerin yer alacağını öğrenir. | |||
Erken çocukluk döneminde değerler eğitiminin önemini bilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Değerler eğitiminde etkin rol oynayan kişileri öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Erken çocukluk döneminde değerler eğitimi etkinliklerini nasıl planlayacağını ve uygulayacağını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Değerler eğitimi içinde hangi değerlerin yer alacağını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Erken çocukluk döneminde değerler eğitiminin önemini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |