Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çocukları Eğitsel Değerlendirme ve Tanıma Teknikleri | CGB410 | 8 | 2 + 0 | 7,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek olay inceleme |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. ÜMİT KAHRAMAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Çocukları tanıma ve değerlendirme yöntem ve teknikleri hakkında temel bilgiler, çocukları gelişim özelliklerine uygun, standart ve standart olmayan tekniklerle gelişimsel değerlendirme ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Bu ders kapsamında çocukları tanıma ve değerlendirme yöntem ve teknikleri hakkında temel bilgiler, çocukları gelişim özelliklerine uygun, standart ve standart olmayan tekniklerle gelişimsel değerlendirme konularına yer verilmiştir. |
Ders Kaynakları |
Ders Notları
Çocuğu Tanıma Ve Değerlendirme, Editör: Günseli Yıldırım - Güzin Özyılmaz |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 13 | 13 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 13 | 13 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 13 | 26 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 14 | 1 | 14 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanı ve değerlendirmenin tanımı ve önemi | Ders |
2 | Tanı ve değerlendirmede dikkat edilmesi gereken ilkeler | Ders |
3 | Tanı ve değerlendirmede etkili olan etmenler | Ders |
4 | Gözlem, gelişimsel değerlendirme testleri | Ders |
5 | Bireysel ve grup zeka testleri | Ders |
6 | Kişilik testleri | Ders |
7 | Ara sınav | Ders |
8 | Yetenek ve beceri testleri | Ders |
9 | Başarı testleri | Ders |
10 | Tutum ve değerlerin ölçülmesi | Ders |
11 | Dünyada veTürkiye’de yaygın olarak kullanılan gelişimsel değerlendirme araçlarının özelliklerini karşılaştırma | Ders Grup Çalışması |
12 | Çocukların gelişimsel özelliklerine uygun, standart olmayan tekniklerle gelişimsel değerlendirme yapabilme | Ders Problem Çözme |
13 | Tanıma tekniklerinin amacına ve çocuğun gelişim düzeyine uygun tekniği seçerek çocuğu değerlendirme | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
14 | Çocukların gelişimsel özelliklerine uygun gelişim raporu hazırlama | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çocuklarla ilgili tutulması gereken bireysel dosyanın özelliklerini tartışır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çocukları tanıma ve değerlendirmede kullanılan teknikleri açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Farklı özelliklerdeki çocukları tanıma ve değerlendirmenin önemini açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çocukları tanıma ve değerlendirmenin ilkelerini sıralar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çocuklarla ilgili tutulması gereken bireysel dosyanın özelliklerini tartışır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Çocukları tanıma ve değerlendirmede kullanılan teknikleri açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Farklı özelliklerdeki çocukları tanıma ve değerlendirmenin önemini açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Çocukları tanıma ve değerlendirmenin ilkelerini sıralar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |