EN
CGB410 - Çocukları Eğitsel Değerlendirme ve Tanıma Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çocukları Eğitsel Değerlendirme ve Tanıma Teknikleri CGB410 8 2 + 0 7,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek olay inceleme
EBS Koordinatörü Doç. Dr. ÜMİT KAHRAMAN
Ders Veren
Amaç

Çocukları tanıma ve değerlendirme yöntem ve teknikleri hakkında temel bilgiler, çocukları gelişim özelliklerine uygun, standart ve standart olmayan tekniklerle gelişimsel değerlendirme ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.

Ders İçeriği

Bu ders kapsamında çocukları tanıma ve değerlendirme yöntem ve teknikleri hakkında temel bilgiler, çocukları gelişim özelliklerine uygun, standart ve standart olmayan tekniklerle gelişimsel değerlendirme konularına yer verilmiştir.

Ders Kaynakları Ders Notları
Çocuğu Tanıma Ve Değerlendirme, Editör: Günseli Yıldırım - Güzin Özyılmaz
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 13 13
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 13 13
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 13 26
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 10 1 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 14 1 14
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 78
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tanı ve değerlendirmenin tanımı ve önemi Ders
2 Tanı ve değerlendirmede dikkat edilmesi gereken ilkeler Ders
3 Tanı ve değerlendirmede etkili olan etmenler Ders
4 Gözlem, gelişimsel değerlendirme testleri Ders
5 Bireysel ve grup zeka testleri Ders
6 Kişilik testleri Ders
7 Ara sınav Ders
8 Yetenek ve beceri testleri Ders
9 Başarı testleri Ders
10 Tutum ve değerlerin ölçülmesi Ders
11 Dünyada veTürkiye’de yaygın olarak kullanılan gelişimsel değerlendirme araçlarının özelliklerini karşılaştırma Ders Grup Çalışması
12 Çocukların gelişimsel özelliklerine uygun, standart olmayan tekniklerle gelişimsel değerlendirme yapabilme Ders Problem Çözme
13 Tanıma tekniklerinin amacına ve çocuğun gelişim düzeyine uygun tekniği seçerek çocuğu değerlendirme Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması
14 Çocukların gelişimsel özelliklerine uygun gelişim raporu hazırlama Ders Sınıf Dışı Çalışma
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Çocuklarla ilgili tutulması gereken bireysel dosyanın özelliklerini tartışır. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Çocukları tanıma ve değerlendirmede kullanılan teknikleri açıklar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Farklı özelliklerdeki çocukları tanıma ve değerlendirmenin önemini açıklar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Çocukları tanıma ve değerlendirmenin ilkelerini sıralar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2
Çocuklarla ilgili tutulması gereken bireysel dosyanın özelliklerini tartışır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Çocukları tanıma ve değerlendirmede kullanılan teknikleri açıklar. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Farklı özelliklerdeki çocukları tanıma ve değerlendirmenin önemini açıklar. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Çocukları tanıma ve değerlendirmenin ilkelerini sıralar. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4