Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Erken Çocukluk Eğitim Yaklaşımları | CGB205 | 3 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Soru-cevap, Örnek olay, Tartışma, Drama, Proje. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Tuba MUMCU |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Tuba MUMCU |
Amaç |
Bu ders, okul öncesinde öğrenen merkezli öğretim felsefesine, erken çocukluk eğitim yaklaşımlarına, bu yaklaşımların Türkiye’deki ve dünyadaki uygulamalarına ilişkin bilgi, beceri ve tutumların kazandırılmasını amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Eğitim-felsefe ilişkisi, farklı eğitim akımlarının analizi, Montessori, Waldorf, Reggio Emilia, Head Start, High Scope, Bank Street, Gezici Anaokulları gibi okul öncesi eğitim yaklaşımlarının çeşitli değişkenler açısından karşılaştırılması, Türkiye'deki ve dünyadaki uygulama örneklerinin analizi. |
Ders Kaynakları |
Temel, F. (2018). Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Ankara: Vize Yayıncılık.
Temel, F. (2018). Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Ankara: Vize Yayıncılık. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 14 | 196 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 198 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,76 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | Ders |
2 | Waldorf yaklaşımı ve Steiner pedagojisi | Tartışmalı Ders |
3 | Montessori eğitim yöntemi | |
4 | Highscope programı | |
5 | Okul öncesi eğitimde proje yaklaşımı | |
6 | Reggio Emilia yaklaşımı | |
7 | Mozaik yaklaşımı | |
8 | Genel tekrar | |
9 | Bank Street yaklaşımı | |
10 | Çocuktan çocuğa yaklaşımı | |
11 | Head Start programı | |
12 | Portage erken çocukluk dönemi eğitim programı | |
13 | Ev okulu | |
8 | Genel tekrar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türkiye'de uygulanabilirliği açısından okul öncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Esas aldıkları felsefelere göre okulöncesi eğitim yaklaşımlarını sınıflandırır. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Erken çocukluk döneminde uygulanan çağdaş eğitim yaklaşımlarını tartışır. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Hakim öğretim yöntemleri açısından okulöncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Okul öncesi eğitim yaklaşımlarının esas aldıkları değerlendirme sistemlerini inceler | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Türkiye'de uygulanabilirliği açısından okul öncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır. | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | |
Esas aldıkları felsefelere göre okulöncesi eğitim yaklaşımlarını sınıflandırır. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Erken çocukluk döneminde uygulanan çağdaş eğitim yaklaşımlarını tartışır. | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler | |
Hakim öğretim yöntemleri açısından okulöncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır. | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler | |
Okul öncesi eğitim yaklaşımlarının esas aldıkları değerlendirme sistemlerini inceler | Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye'de uygulanabilirliği açısından okul öncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Esas aldıkları felsefelere göre okulöncesi eğitim yaklaşımlarını sınıflandırır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Erken çocukluk döneminde uygulanan çağdaş eğitim yaklaşımlarını tartışır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Hakim öğretim yöntemleri açısından okulöncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Okul öncesi eğitim yaklaşımlarının esas aldıkları değerlendirme sistemlerini inceler | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Türkiye'de uygulanabilirliği açısından okul öncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Esas aldıkları felsefelere göre okulöncesi eğitim yaklaşımlarını sınıflandırır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Erken çocukluk döneminde uygulanan çağdaş eğitim yaklaşımlarını tartışır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Hakim öğretim yöntemleri açısından okulöncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Okul öncesi eğitim yaklaşımlarının esas aldıkları değerlendirme sistemlerini inceler | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |