Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mimarlık ve Sanat Tarihi | İMZ107 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Hakan KARŞIYAKA |
Ders Veren | Öğr. Gör. Pınar DABANLI |
Amaç |
Tarihsel süreç içinde mimarlık ve sanatın gelişimini, kültürlerarası etkileşim ve farklılıkları tanımak, anlamak. |
Ders İçeriği |
Paleotik dönem ile 14. yüzyıl zaman aralığında mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi; coğrafi farklılıklar ile sosyokültürel etkileşimlerin görseller; plan v.b. eşliğinde karşılaştırmalı olarak incelenmesi. |
Ders Kaynakları |
H. Wölfflin, Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Remzi Kitabevi
İnkılap ve Aka Yayınlarının “Sanatları Tanıyalım” serileri Sanat Tarihi Ansiklopedisi, Görsel Yayınlar Roth, L. M. (2000) Akça, E. (çev.) Mimarlığın Öyküsü. İstanbul: Kabalcı Yayınları. Hasol, D. (2010) Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü. İstanbul: Yem Yayınları Turani, A. (2014) Dünya Sanat Tarihi. İstanbul: Remzi Kitabevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 1 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 1 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 1 | 3 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 3 | 1 | 3 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 1 | 6 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,29 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve işleyiş süreci ile ilgili bilgilendirme | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Paleolitik Dönem -Neolitik Dönem | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Mezopotamya Uygarlıkları ve Kentleri | Beyin Fırtınası Gösterim |
4 | Mısır Mimarlığı | |
5 | İlk Çağ Anadolu Sanatı | |
6 | Antik Yunan Sanatı | |
7 | Antik Yunan Mimari | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Roma Sanatı ve Mimarisi | |
9 | Roma Sanatı ve Mimarisi | |
11 | Erken Hristiyan ve Bizans Sanatı | |
12 | Anadolu'da Bizans ve Türk İslam Mimarisi | |
13 | Anadolu Selçuklu Mimarlığı | |
14 | Final Sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tarihsel süreç içerisinde ele alınan farklı uygarlıklara ait mimari ve sanat eserlerini tanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Mimarlık ve sanat eserlerinin tarih içerisindeki gelişimini, ortaya çıkış süreçlerini eleştirel olarak karşılaştırma becerisi elde eder. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yapıtların ait olduğu dönemi ve özelliklerini ayırt eder | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tarihsel ve sosyo-ekonomik koşullar ile mimarlık, sanat ve tasarım süreçleri arasında ilişki kurar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarihsel süreç içerisinde ele alınan farklı uygarlıklara ait mimari ve sanat eserlerini tanır. | 5 | 4 | 3 | 3 | 1 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 1 | 1 |
Mimarlık ve sanat eserlerinin tarih içerisindeki gelişimini, ortaya çıkış süreçlerini eleştirel olarak karşılaştırma becerisi elde eder. | 4 | 4 | 3 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 4 | 2 | 1 | 1 |
Yapıtların ait olduğu dönemi ve özelliklerini ayırt eder | 1 | 1 | 2 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 |
Tarihsel ve sosyo-ekonomik koşullar ile mimarlık, sanat ve tasarım süreçleri arasında ilişki kurar. | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 |