EN
  • Anasayfa
  • AŞÇ111 Gıda Hijyeni ve Sanitasyon (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
AŞÇ111 - Gıda Hijyeni ve Sanitasyon
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Gıda Hijyeni ve Sanitasyon AŞÇ111 1 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
AŞÇILIK
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Burak ÇITAK
Ders Veren Öğr. Gör. Burak ÇITAK
Amaç

Gıda üretimi ve hizmetlerinde İnsan sağlığını tehdit eden mikroorganizmaların uzaklaştırılması, sağlıklı ortamın korunması konularında bilgi sahibi olmak.

Ders İçeriği

Hijyen ve sanitasyonun tanımı, hijyen-kalite ilişkisi, toplu beslenme sistemlerinde hijyenin önemi, hijyen riskleri, önlemler, gıda hijyeni, kişisel hijyen, el yıkama, ISO 22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi

Ders Kaynakları Yiyecek İçecek İşletmelerinde Gıda ve Personel Hijyeni (2015). Nilüfer Koçak, Detay Yayıncılık
Mustafa Tayar, Velaaddin Kılıç. 2014. Gıda Endüstrisinde Hijyen ve Sanitasyon, Dora Yayıncılık
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 35
Ödev 1 10
Toplam 45
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %55
Toplam %55
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %45
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %55
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 46
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 1,80
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Mikroorganizmalar ve Hijyen/Sanitasyon Arasındaki İlişki Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 Gıda Kontaminasyon Kaynakları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 Hijyen/Sanitasyonda HACCP(Hazard Analysis of Critical Control Points)’in Rolü Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Gıda İşletmelerinde Hijyen/Sanitasyonu Etkileyen Faktörler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 İşletmelerde Temizlik ve Dezenfeksiyonun Uygulanması Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 Temizlik Maddeleri ve Dezenfektanlar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
7 Gıda İşletmelerinde Sanitasyon Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav/Hijyenin Uygulama Prensipleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
9 Süt, Meyve -Sebze ve Et İşletmelerinde Hijyen/Sanitasyon ve Toplu Beslenme Yerlerinde Hijyen/Sanitasyon Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 Gıda zehirlenmeleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 Gıda muhafaza ilkeleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
12 Gıda üretimi öncesi, üretim esnası ve üretim sonrası hijyen Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
13 Hammadde, bina, alet, ekipman, personel hijyeni Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
14 İşletmelerde temizlik ve dezenfeksiyon uygulamaları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci hijyen ve sanitasyon ile ilgili temel kavramları tanımlamak
Öğrenci, personel, su, alet-ekipman, işyeri ve gıda hijyeni konuları hakkında bilgi sahibi olur
Öğrenci gıda endüstrisinde uygulanan hijyen kurallarının önemini bilir
Öğrenci gıda güvenliği sistemlerinin önemini bilir.
Öğrenci gıda endüstrisinde uygulanan sanitasyon prensiplerini bilir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
Öğrenci hijyen ve sanitasyon ile ilgili temel kavramları tanımlamak 3 0 - 5 0 0 0 0 0 0 0 0 5 - - -
Öğrenci, personel, su, alet-ekipman, işyeri ve gıda hijyeni konuları hakkında bilgi sahibi olur 3 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 5 - - -
Öğrenci gıda endüstrisinde uygulanan hijyen kurallarının önemini bilir - 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 5 - - -
Öğrenci gıda güvenliği sistemlerinin önemini bilir. 3 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 5 - - -
Öğrenci gıda endüstrisinde uygulanan sanitasyon prensiplerini bilir. 3 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 5 - - -