EN
  • Anasayfa
  • AŞÇ104 Menü Planlama (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
AŞÇ104 - Menü Planlama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Menü Planlama AŞÇ104 2 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
AŞÇILIK
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Yusuf ÇUHADAR
Ders Veren
Amaç

Menü planlama dersinde; öğrencilerin menü planlama ilke ve yöntemleri, farklı yaş gruplarının özelliklerine ve risk gruplarına göre menü planlama, ayrıca hazırlanan menülerin yönetimi ve denetimi ile ilgili temel bilgi ve becerileri kazanması amaçlanmaktadır. Bu bağlamda menü planlama dersinde; Menü kavramı, menü planlama ve geliştirme, menü ve tüketici, menü ve yiyecek içecek, menü ve üretim menü ve fiyatlandırma, menü ve tutundurma, menü ve servis, menü ve beslenme, menü ve maliyet, menü ve pazarlama konularında teorik bilgiler verilir.

Ders İçeriği

Menü çeşitleri, menünün önemi, maliyet hesaplama, menü mühendisliği, konsepte göre menü planlayabilme ve tasarlayabilme.

Ders Kaynakları Menü Planlama ve Yönetimi, Hüseyin Altınel, Detay Yayıncılık
Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi, Nilüfer Koçak, Detay Yayıncılık, Ankara.
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 5 1 5
Ödev 1 Ödev 1 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 68
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,67
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Menünün tanımı ve önemi Ders
2 Menünün tarihçesi, menü planlama ve geliştirmenin önemi Ders
3 Menüde malzeme Ders
4 Menüde planlama Ders
5 Menüde sınıflama Ders
6 Menüde güncelleme Ders
7 Menüde üretim Ders
8 Menüde gıda güvenliği Ders
9 Menüde uyum ve sofra Ders
10 Menüde maliyet Ders
11 Menüde fiyat Ders
12 Menüde değerlendirme Ders
13 Menüde tasarım Ders
14 Menüde pazarlama Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Menü ön hazırlıklarını yapma edinimi Yazılı Sınav Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Menü planlaması yapabilme edinimi Yazılı Sınav Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Menü maliyeti hesaplama ve menü kartı hazırlama edinimi Yazılı Sınav Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Menü tasarımı yapabilme edinimi Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
Menü ön hazırlıklarını yapma edinimi 0 0 4 3 3 1 0 4 1 0 0 0 1 - - -
Menü planlaması yapabilme edinimi 0 0 5 3 3 1 0 4 1 0 0 0 1 - - -
Menü maliyeti hesaplama ve menü kartı hazırlama edinimi 0 0 5 2 3 0 0 4 1 0 0 0 1 - - -
Menü tasarımı yapabilme edinimi 0 0 4 2 3 0 0 4 1 0 0 0 1 - - -