Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Gıda Coğrafyası | AŞÇ211 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | AŞÇILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze / Örgün / Türkçe |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ebubekir YILMAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders ile öğrencinin gıdaların yetişme koşullarını, çeşitli gıdaların yetişme alanlarını, coğrafi olarak bölgelerde hangi gıdaların yetiştirildiğini, mevsimsel olarak gıdaların yetişme zamanlarını öğrenmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Toprakta yetişen ürünlerin sınıflandırılması, meyve ve sebze çeşitleri, meyve ve sebzelerin besinsel değerleri ve diğer özellikleri, yetişme alanlarına ve koşullarına göre özel gıdalar, hayvansal ürünler, deniz mahsulleri, baharatlar, Türkiye dışında yetiştirilen diğer gıdalar |
Ders Kaynakları |
Gıda Coğrafyası Ders Kitabı (Anadolu Üniversitesi Yayınları)
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 5 | 5 | 25 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 5 | 5 | 25 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 2 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Panel | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Besin Maddeleri | Ders |
2 | Tarımı etkileyen koşullar | Ders |
3 | Tahıllar | Ders |
3 | Tahıllar | Ders |
3 | Tahıllar | Ders |
6 | Sebzeler | Ders |
6 | Sebzeler | Ders |
6 | Sebzeler | Ders |
9 | Meyveler | Ders |
9 | Meyveler | Ders |
9 | Meyveler | Ders |
12 | Hayvansal Ürünler | Ders |
12 | Hayvansal Ürünler | Ders |
14 | Baharatlar | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tarım ve hayvancılık ile ilgili bilgi sahibi olur. | |||
Tarımı etkileyen faktörler hakkında bilgi sahibi olur. | |||
Gıdaların beslenmedeki yeri ve önemini açıklayabilir. | |||
Tarımsal ürünlerin sınıflandırmasını öğrenir. | |||
Dünyada ve Türkiye'de tarımsal ve hayvansal üretim dağılımı hakkında bilgi sahibi olur. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarım ve hayvancılık ile ilgili bilgi sahibi olur. | 5 | - | 5 | 5 | 5 | 5 | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - |
Tarımı etkileyen faktörler hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gıdaların beslenmedeki yeri ve önemini açıklayabilir. | 3 | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - |
Tarımsal ürünlerin sınıflandırmasını öğrenir. | 2 | - | - | 3 | 3 | 3 | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - |
Dünyada ve Türkiye'de tarımsal ve hayvansal üretim dağılımı hakkında bilgi sahibi olur. | 1 | - | - | - | 3 | 2 | - | - | - | - | - | - | 2 | - | - | - |