EN
  • Anasayfa
  • AŞÇ221 Gastronomi ve Medya (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
AŞÇ221 - Gastronomi ve Medya
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Gastronomi ve Medya AŞÇ221 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
AŞÇILIK
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Yusuf ÇUHADAR
Ders Veren
Amaç

Bu ders, Gastronomi öğrencilerine mesleklerinin medyadaki yansımalarını farklı açılardan ele alabilecekleri, gastronominin geniş yelpazesi içinde ilk yayınlardan itibaren gelinen nokta hakkında kapsamlı şekilde bilgi birikimi oluşturmayı amaçlamaktadır. Ayrıca aşçılık mesleği kariyerlerinde gerekli olan medya eksenli balış açısını kazandırmayı hedeflemektedir.

Ders İçeriği

Bu ders; gastronomide medyanın yeri ve önemi, gastronomi ve medya ilgili temel kavramlar, kitle İletişim ve çeşitleri, sinema ve gastronomi, basılı medya ve gastronomi, sosyal medyada gastronomiyi içerir.

Ders Kaynakları Editör Hakan Yılmaz (2018) Gastronomi ve Medya Anadolu Üniversitesi Yayınları
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 6 1 6
Final Final 12 1 12
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Gastronomide Medyanın Yeri ve Önemi Ders
2 Gastronomi ve Medya İlgili Temel Kavramlar Ders
3 İletişim, Kitle İletişim ve Çeşitleri Ders
4 Sinema ve Gastronomi Ders
5 Basılı Medya ve Gastronomi-I Ders
6 Basılı Medya ve Gastronomi-II Ders
7 Televizyon ve Gastronomi-I Ders
8 Televizyon ve Gastronomi-II Ders
9 İnternet ve Gastronomi-I Ders
10 İnternet ve Gastronomi-II Ders
11 Sosyal Medya ve Gastronomi Ders
12 Fotoğraf ve Gastronomi Ders
13 Gastronomi ve Sosyoloji-I Ders
14 Gastronomi ve Sosyoloji-II Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Gastronomi ve medya ilişkisiyle ilgili bilgi edinimi
Gastronominin ilişkili olduğu medya alanlarını yorumlama edinimi
Gastronomiyi sosyolojik açıdan yorumlama edinimi
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
Gastronomi ve medya ilişkisiyle ilgili bilgi edinimi 1 3 0 0 0 0 0 0 1 0 2 0 1 - - -
Gastronominin ilişkili olduğu medya alanlarını yorumlama edinimi 1 3 0 0 0 0 0 0 1 0 2 0 1 - - -
Gastronomiyi sosyolojik açıdan yorumlama edinimi 1 3 0 0 0 0 0 0 1 0 2 0 1 - - -