EN
  • Anasayfa
  • AŞÇ230 Toplu Yemek Hizmetleri (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
AŞÇ230 - Toplu Yemek Hizmetleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Toplu Yemek Hizmetleri AŞÇ230 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
AŞÇILIK
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze, Sözlü, Soru cevap, Tartışmalı
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Merve BİLİR
Ders Veren
Amaç

Toplu yemek hizmeti verilen işletmelerde, yemek menüsü hazırlama, yemeklerin gıda güvenliği uygulamalarına göre hazırlanması, sevk edilmesi ve servisini yönetebilme, personel ve iş yeri hijyenini sağlamayı öğrenme ve uygulayıp uygulatabilme becerisini kazanmak

Ders İçeriği

Hazır yemek sektöründeki gelişimleri, yemek sektöründe kullanılan alet ve ekipmanları, Besinlerin hijyen kuralları ve gıda güvenliği uygulamaları konularına uygun sunumları içerir.

Ders Kaynakları Doğan, M. (2019), Toplu Beslenme Sistemleri ve Catering Hizmetleri Yönetimi Catering Yönetim Sistemleri, Nobel Akademik Yayıncılık.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 10 20
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 7 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 96
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,76
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yiyecek içecek endüstrisi ve catering Ders
8 Catering işletmeleri Beyin Fırtınası
3 Catering kavramı ve hizmet sistemleri Ders
4 Tesis içi yemek hizmetleri Ders
5 Tesis dışı yemek hizmetleri Ders
12 Catering servis sistemlerinin avantaj ve dezavantajları Grup Çalışması
7 Kullanılan araç-gereç ve donanımlar Ders
8 Sipariş alma Ders
9 Sözleşme ve yönetimi Ders
10 Menü Ders
11 Pişirme Yöntemleri Ders
12 Üretim sistemleri, geleneksel üretim sistemi Ders
13 Pişir-soğut ve Pişir dondur üretim sistemi Ders
14 Dağıtım ve Servis Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Operasyonlarla ile ilgili uygulamaları ve iç kontrol sürecini analiz edebilecektir. Yazılı Sınav Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Catering işletmelerindeki uygulamaları öğrenebilecektir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Farklı üretim ve dağıtım sistemlerini uygulayabilecektir. Yazılı Sınav Grup Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
Operasyonlarla ile ilgili uygulamaları ve iç kontrol sürecini analiz edebilecektir. 3 3 3 3 3 3 1 1 1 1 1 1 4 - - -
Catering işletmelerindeki uygulamaları öğrenebilecektir. 3 3 3 3 3 3 1 1 1 1 1 1 4 - - -
Farklı üretim ve dağıtım sistemlerini uygulayabilecektir. 3 3 3 3 3 3 1 1 1 1 1 1 4 - - -