Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Şeker Hamuru ve Modelleme Teknikleri | AŞÇ235 | 3 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | AŞÇILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Merve BİLİR |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, şeker hamuru ve süsleme tekniklerini öğrencilere anlatmak, şekerleme ve butik pastacılık konusunda bilgi ve becerilerini geliştirmektir. |
Ders İçeriği |
Bu derste öğrenciler butik pastacılığı tanıyarak, farklı teknikleri öğrenirler. Buna ilaveten, kutlama pastaları yapımı alanında uzmanlaşarak, süsleme ve pasta dekorasyonu, çiçek yapımı, şeker hamurundan figür oluşturma ve çikolata süslemelerinin yapımını öğrenirler. |
Ders Kaynakları |
Shelly Baker, "The Complete Book of Icing, Frosting, Fondant Skills”, 1st edn. , (B.E.S, 2014) ISBN-13 : 978-1438003443
Nicholas Lodge, “The International School of Sugarcraft Book One” , 1st edn., (Merehurst Limited, 1999) ISBN-10 : 1853917486 Pierre Herme “Le Larousse du chocolat”, 1st edn., (Larousse, 2019) ISBN-13 : 978-2035978363 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Şeker hamurunun tanıtımı, yapılışı, kullanım alanları, saklama koşulları. | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Şeker hamuru renklendirmesi açımı ve maket pasta kaplanması yazı ve boyama teknikleri. | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Şeker hamurunun kalıplar ile kullanımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
4 | Şeker hamuru ile üç boyutlu modelleme teknikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
5 | Şeker hamurundan çiçek yapımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
6 | Şeker hamuruyla hayvan modelleme teknikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
7 | Şeker hamuruyla insan modelleme teknikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
8 | Ara Sınav | Ders Grup Çalışması Laboratuar |
9 | Şeker hamuru ile süslemeye uygun kurabiye yapımı | Ders Grup Çalışması Laboratuar |
10 | Şeker hamuru ile süslemeye uygun cupcake yapımı | Ders Grup Çalışması Laboratuar |
11 | Şeker hamuru ile kaplamaya uygun pasta yapımı | Ders Grup Çalışması Laboratuar |
11 | Şeker hamuru ile kaplamaya uygun pasta yapımı | Ders Grup Çalışması Laboratuar |
11 | Şeker hamuru ile kaplamaya uygun pasta yapımı | Ders Grup Çalışması Laboratuar |
14 | Yenilebilir kağıt ile şeker hamuruna fotoğraf baskı teknikleri | Ders Grup Çalışması Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Pastacılık tarihi ve modelleme ile ilgili gelişmeleri bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Şeker hamuru ile süsleme yapabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Pastacılıkta modelleme ile ilgili olan araç ve gereçeleri kullanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Pastacılıkta üç boyutlu düşünebilme yeteneği gelişir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Pasta süsleme sanatını icra eder. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pastacılık tarihi ve modelleme ile ilgili gelişmeleri bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Şeker hamuru ile süsleme yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Pastacılıkta modelleme ile ilgili olan araç ve gereçeleri kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Pastacılıkta üç boyutlu düşünebilme yeteneği gelişir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Pasta süsleme sanatını icra eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |