Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Vejetaryen Mutfak | AŞÇ237 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | AŞÇILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Merve BİLİR |
Ders Veren | |
Amaç |
Vejetaryen mutfağının irdelenerek, vejetaryen yaşam biçiminin ve vejetaryen yemeklerinin öğretilmesi. |
Ders İçeriği |
Vejetaryenliğin tanımı, tercih nedenleri, ekonomik ve sağlık boyutları, vejetaryenizmin beslenmedeki yeri, vejetaryenler için yeterli ve dengeli yemek reçetelerinin geliştirilmesi, farklı mutfak kültürlerinin vejetaryen beslenme tarzına uygun olarak düzenlenmesi öğretilir. |
Ders Kaynakları |
Şişman, F. (2003). Dünya Vejeteryan Mutfağı. Dost Kitabevi Yayınları, Ankara.
Gülan, B. C. (2006). Vejeteryan Mutfağı. Boyun Yayın Grubu, İstanbul. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Vejetaryen beslenme özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması Laboratuar |
2 | Vejetaryen beslenme çeşitleri ve özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması Laboratuar |
2 | Vejetaryen beslenme çeşitleri ve özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması Laboratuar |
4 | Vejetaryen beslenmenin insan sağlığı açısından incelenmesi | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması Laboratuar |
5 | Vejetaryen mutfağın özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması Laboratuar |
6 | Vejetaryen Mutfak: Başlangıçlar, özellikleri, reçeteleri | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması Laboratuar |
7 | Vejetaryen Mutfak: Çorbalar, özellikleri, reçeteleri | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması Laboratuar |
8 | Ara sınav | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması Laboratuar |
9 | Vejetaryen Mutfak: Salatalar, özellikleri ve reçeteleri | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması Laboratuar |
10 | Vejetaryen Mutfak: Ana yemekler, özellikleri ve reçeteleri | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması Laboratuar |
11 | Vejetaryen Mutfak: Ara sıcaklar, özellikleri ve reçeteleri | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması Laboratuar |
12 | Vejetaryen Mutfak: Mezeler, özellikleri ve reçeteleri | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması Laboratuar |
13 | Vejetaryen Mutfak: Tatlılar, özellikleri ve reçeteleri | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması Laboratuar |
14 | Dünya mutfağı ve vejetaryen yemek örnekleri | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Vejetaryen beslenmenin tanımını yaparak temel özelliklerini açıklar. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Vejetaryen beslenme çeşitlerini ve özelliklerini açıklar. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Vejetaryen beslenmenin ile sağlıklı beslenme ile ilişkisini açıklar. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Vejetaryen mutfak kültürünün tanımını yaparak temel özelliklerini açıklar. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Vejetaryen mutfak yemek reçeteleri özelliklerini açıklar. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Vejetaryen beslenmenin tanımını yaparak temel özelliklerini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Vejetaryen beslenme çeşitlerini ve özelliklerini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Vejetaryen beslenmenin ile sağlıklı beslenme ile ilişkisini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Vejetaryen mutfak kültürünün tanımını yaparak temel özelliklerini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Vejetaryen mutfak yemek reçeteleri özelliklerini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |